Javultak az egészségügyi szolgáltatásokhoz való hozzáférés lehetőségei Magyarországon az elmúlt hét évben, különösen igaz ez a fogorvosi ellátásra – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) most közzétett felméréséből, amely az összehasonlításban a 2016-os és a 2017-es évet veszi alapul.
Eszerint tavaly a lakosság 6,2 százaléka számolt be arról, hogy 2016-ban nem tudott igénybe venni olyan orvosi ellátást, amilyenre szüksége lett volna, a tizede pedig anyagi okból nem jutott hozzá a szolgáltatáshoz. 2010-ben ennél jóval rosszabb volt az arány: a lakosság több mint
9 százaléka nem tudott minden szükséges alkalommal orvoshoz menni.
A háztartások 43 százalékának jelentett legalább közepes szintű megterhelést az orvosi és fogorvosi kezeléssel járó költségek kifizetése. A gyógyszerek beszerzése még nagyobb anyagi tehernek bizonyult: a 2016-os arány 59 százalékos volt. A gyógyszereit a megkérdezettek
4 százaléka pénzhiány miatt nem tudta kiváltani.
A fogorvosi ellátást a lakosság
3 százaléka nem tudta minden szükséges esetben igénybe venni, a kétharmaduk anyagi okokból.
A gyógyszerek kifizetését a megkérdezettek csaknem 18 százaléka tartotta nagyon megterhelőnek, a fogorvosi kezelésekét pedig 14,7 százalékuk.
A gyermekek fogorvosi vizsgálatára, kezelésére a vizsgált gyermekes háztartások 39 százalékában volt szükség. Az esetek 0,3 százalékában nem jutottak segítséghez, minden esetben az anyagi helyzetük miatt. A megfelelő fogászati ellátásban nem részesülők az alsó három jövedelmi ötödbe tartozó háztartásban élnek – írja a KSH. Ugyanakkor 2016-ban a gyermekes háztartások 3,6 százalékában nem tudták kiváltani valamelyik gyermek gyógyszerét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.