A Balti-tenger partján fekvő Kalinyingrádban építene egy megakikötőt Oroszország – számol be a Russia Today a Kommerszant nyomán. Utóbbi azt írja, hogy a beruházás megkapta az orosz elnöki jóváhagyást. A régóta terítéken lévő mélytengeri vízi átrakási központ kapacitása 48 millió tonna lenne, a létesítmény rendelkezne vasúti és közúti összeköttetéssel, kiépítése mintegy 3,1 milliárd dollárba, azaz 200 milliárd rubelbe kerülne. A pénz egynegyede az orosz költségvetésből érkezne, a többit befektetőktől várják. A sarkköri szállítási útvonal több mint 11 milliárd dollárnyi beruházást vonzhat. „Miután a terv megkapta a zöld jelzést Vlagyimir Putyintól, el kell készíteni az üzleti tervet, amely igazolja, hogy a beruházás hatékony lesz” – idézi a Kommerszant Andrej Belouszov elnöki tanácsadót. A dokumentumot szeptember 1-jéig kell benyújtani az orosz kormánynak.
A kikötő építésének lehetőségét a 2000-es évek óta mérlegelik. Közben ugyanebben a térségben, Pionyerszkij település közelében már megkezdődött egy személyforgalmi célú és egy cargoterminál építése. A Russia Today úgy véli, hogy az orosz elnök Kína tengeri selyemútjának kíván folyosót nyitni a kalinyingrádi beruházással. Erre utal, hogy Vlagyimir Putyin a pekingi Egy övezet, egy út konferencián a közelmúltban kifejtette, hogy egy Kelet-Ázsiát és Európát összekötő tengeri szállítási folyosó jöhet létre, ha a kínai tengeri selyemút csatlakozik az orosz északi tengeri útvonalhoz. Magyarázata szerint Oroszország a maga részéről mérlegeli, hogy az Atlanti- és a Csendes-óceán közötti tengeri szállítást összekapcsolja a kínai tengeri selyemúttal, de e téren még sok a tennivaló.
Az új kikötő a kormányzati támogatással cargobázissá is válhat, erről az InfoLine-Analitika elemzője nyilatkozott a Kommerszantnak. Ám Mihalij Burmisztrov tart attól, hogy esetleg nehéz lesz beruházókat találni.
Hamburg remekül van
Az év első negyedében 6 százalékkal 34,6 millió tonnára nőtt az a tengerről érkező vagy oda tartó árumennyiség, amelyet a hamburgi kikötőben (Port of Hamburg) átraktak. Konténerforgalma 6,4 százalékkal 2,3 millió TEU-ra (konténer-egyenértékre) emelkedett, ebben a szegmensben az Egyesült Államok lett a második legnagyobb partnere Kína mögött. Szárazföldi árutovábbítása 8 százalékkal gyarapodott. A hamburgi kikötő Németország legnagyobb általános célú kikötője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.