Áprilisban szinte teljesen eltűntek az utasok a légitársaságok adatai szerint, a Ryanair 99,6 és a Wizz Air is 98 százalékos utasforgalmi visszaesésről számolt be. A múlt hónapban az ír légitársasággal 40 ezer ember repült, tavaly áprilisban 13,5 millió utasuk volt. A társaság hatszáz járatot indított áprilisban, de ebbe beletartoztak a védőfelszereléseket szállító repülőik és a hazajutást segítő különjáratok is. Ez a szituáció egyedül a pontosságra volt jó hatással, a gépek 99 százaléka időben ért célba – tudatta a Ryanair. Megjegyezték: arra számítanak, hogy májusban és júniusban is csupán minimális forgalmat bonyolítanak majd le. A kedvezőtlen adatok publikálása ellenére a légicég papírjainak árfolyama a tegnapi kereskedésben 0,75 százalékkal emelkedett.
A rivális Wizz Air gépein valamivel többen, 78 ezren utaztak, igaz, tavaly áprilisban 3,26 millióan utaztak a légitársasággal, 75 százalék alatti kihasználtság mellett. A magyar hátterű társaság optimista, májusra már valamivel nagyobb forgalomra számít, a hónap elején újra is indította londoni és bécsi járatait. Folytatódik a visszarendeződés a rendes kerékvágásba: Budapestről és Bukarestből júniustól, Kolozsvárról, Katowicéből és Szófiából pedig szeptembertől indít járatokat a Wizz Air az Egyesült Arab Emírségek fővárosába, Abu-Dzabiba. A légicég még márciusban állapodott meg az ADQ befektetési holdinggal a közös tulajdonú Wizz Air Abu Dzabi megalapításáról. A légitársaság londoni tőzsdén jegyzett részvényeivel tegnap délután
1 százalékos mínuszban, 25,8 fontos árfolyamon kereskedtek. A Wizz Air a járatindításokkal együtt szigorít az utazás feltételein, előírja például a maszkviselést az utasoknak.
Óriási leépítés a Lufthansánál
Csak ősszel indulhat újra a Lufthansa Group, a német társaság száz géppel csökkenti flottáját, és 10 ezer ember elbocsátására készül – mondta Carsten Spohr vezérigazgató tegnap. A közgyűlés elfogadta a 2019-es pénzügyi beszámolót, és döntött: a cég nem fizet osztalékot az eredmény után. A vezérigazgató hangsúlyozta: most naponta alig 3 ezer embert szállítanak a csoport légitársaságai, de optimisták, annak ellenére, hogy pontosan nem tudni, mi lesz Európa egyik legnagyobb légitársaságával a járvány után. | MTI
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.