BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nincs döntés a metrókötbér átvállalásáról

Az M3-as metróvonalon közlekedő járművek felújítása a BKV és orosz partnere között létrejött szerződés alapján, fővárosi finanszírozásban történt meg. Arról sem döntés, sem megállapodás nem született, hogy állami szereplő a felek között kialakult jogvita rendezésében bármiféle szerepet vállalna – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) a Világgazdasággal. Lapunk annak kapcsán kérdezte a tárcát, hogy a tegnapi Népszava azt írta, a kormány fizetné ki a BKV-nak a 3-as metró kocsijait leszállító orosz cégtől követelt csaknem 7 milliárdos kötbért. A cikk szerint a követelést az ITM-re engedményezné a BKV.

A fővárosi tömegközlekedési vállalat az orosz Metrovagonmas cégtől azért hajtana be fájdalomdíjat, mert a kocsik leszállítása után többször is előfordult műszaki hiba. A gyártó nem ismeri el a követelés jogosságát, a vita holtpontra jutott, így a 222 kocsit érintő, 69 milliárdos projekt kapcsán elhúzódó pereskedés indulhat. Lapunk forrásai nem zárták ki az állam közbelépését, de pontatlannak nevezték a Népszava állítását, hogy a forrást csak elektromos buszok beszerzésére költhetné a főváros. A keretből alapvetően bármilyen meghajtású busz beszerezhető, csak annyi a kitétel, hogy a járműveknek adott arányban elektromos üzeműeknek kell lenniük.

Vizsgálódik a kormányhivatal

Eljárást indított Budapest Főváros Kormányhivatala a Budapesti Közlekedési Központ Zrt.-vel (BKK) szemben a fogyasztóvédelmi főosztályra érkezett közérdekű bejelentés után. A BKK a 100E jelzésű járatát a koronavírus-járvány miatt nem üzemelteti, ennek ellenére továbbra is eladott rá vonaljegyeket.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.