BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új pályán gyorsít a GYSEV

Felújították a Fertővidéki Helyi Érdekű Vasút (FHÉV) 10,2 kilométeres, Fertőszentmiklós és a magyar–osztrák határ közötti szakaszát. Az áprilisban megkezdett munkával valójában már augusztus közepére – az eredeti határidőre – végeztek, de a megfiatalított pályának és létesítményeinek avatására ma kerül sor. A munkát a HÉV-társaságot 2015-ben megvásárló GYSEV Zrt. végeztette a Swietelsky Vasúttechnika Kft.-vel 2,7 milliárd forintért.

A beruházás révén az érintett 9-es számú vonalszakaszon óránként 100 kilométeres sebességgel is haladhatnak a vonatok, a síneken biztonságosabbá és kényelmesebbé vált az utazás. Mindezek azoknak a fejlesztéseknek köszönhetők, amelyek során a pályába rezgéscsillapító tulajdonságú vasbeton keresztaljakat és új síneket építettek, átépítettek kilenc, a vasútvonalat keresztező útátjárót, ezek közül kettőbe telepítettek, illetve átalakították a biztosítóberendezéseket. A korábban közzétett tervek szerint ezenfelül a Fertőszéplak-fertődi megállóban kialakítottak egy akadálymentesen megközelíthető magas peront, egy esőbeállót, felszereltek térvilágítást és vizuális utastájékoztató-rendszert is. Az állomás mellett P+R-parkoló és B+R-kerékpártároló is van. A felújítás egy része alatt a szakaszon vonatpótló buszok szállították az utasokat.

A FHÉV Zrt. eredetileg Celldömölk (Kis-Czell) állomásról Eszterháza-Fertőszentmiklóson keresztül Parndorfig nyúló 111 kilométeres vonalán 1897-ben indult meg a forgalom. A trianoni békeszerződés után a pálya 38 kilométeres szakasza Ausztriához került, a hazai vonal jelentős részét pedig 1979-ben megszüntették. A megmaradt szakaszt 2004-re villamosították, rajta a közszolgáltatási személyszállítást a GYSEV Zrt. végzi az osztrák ÖBB-től bérelt villamos motorvonatokkal és ingavonatokkal.

Jön a sínköszörűkocsi

A GYSEV két pályakarbantartó megbízásra írt ki uniós közbeszerzési eljárást, az ajánlatokat november 9-ig várja. Mindkét esetben kötöttpályás vasúti járművel végzett sínköszörülést rendelne a tulajdonában, üzemeltetésében, használatában, vagyonműködtetésében, illetve vagyonkezelésében levő vasúti pálya hazai területén két éven át, esetleg tovább is. Az első megbízás célja a meglévő hibák megszüntetése nettó legfeljebb 190 millió forintért, a másiké a megelőző célú köszörülés, százmillióért. Ilyen szolgáltatást több hazai cég kínál, Budapesten például egy márciusi, nettó 1,3 milliárd forintos megbízás alapján a Normálnyomtáv Építőipari és Szolgáltató Kft., valamint a Vasútépítő és Karbantartó Zrt. javítja a síneket, de kínál ilyen szolgáltatást a MÁV-Thermit Hegesztő Kft. és a Swietelsky is.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.