BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A BFK-fel egyeztet a MÁV az állomásfelújításokról

A MÁV Zrt. annak ellenére folytatta tavaly a 2019-ben megkezdett állomásfejlesztési programját, hogy a koronavírus-járvány következményeként megromlottak a működési feltételei. A 2023-ig tartó, a legforgalmasabb állomásokat érintő, valamint P+R és B+R parkolók létesítését is tartalmazó karbantartási és felújítási program ötven állomást érint. Az idei feladatokat a vasúttársaság már a Miniszterelnökséghez tartozó Budapest Fejlesztési Központtal (BFK) határozza meg, a munkára több milliárd forintnyi saját forrást szán. Egy múlt évi kormányhatározatnak eleget téve szintén a BFK-fel együttműködve további háromezer P+R és legalább kétezer B+R parkoló tervezését kezdi meg az agglomerációs és az elővárosi vonalak mentén, több mint negyven helyszínen.

Idei teendő lesz számos új típusú utasbeálló telepítése is. A munka Erdőkertesen indul, majd következik Felsőpakony, Tóvároskert, Vecsés-Kertekalja és Alsógalla. A második negyedévben Gyál, Vicziántelep, Bicske alsó, Felsőgöd, Sülysáp és Törökbálint, az ősszel pedig Mezőkövesd felső, Szentmártonkáta, Szőlősnyaraló és Vác-Alsóváros kerül sorra. Az év végére Rákospalota-Kertváros, Tápiószecső és Dunakeszi új utasbeállója is elkészülhet.

Közleményében a MÁV felsorolja az állomás-karbantartás eddigi eredményeit. Emlékeztet, hogy a sárvári állomás épülete már az indulás évében megszépült, ugyanabban az évben a vecsésin és a szolnokin is fejlesztették a vizuális utastájékoztatást, a Miskolc-Tiszai pályaudvaron pedig az egyik peron tetőszerkezete újult meg.

A legtöbb tavalyi munka érintette az adott állomások peronját, perontetőjét, várótermét, fogadó­épületének homlokzatát, mosdói­nak felújítását, akadálymente­síté­sét, továbbá cseréltek pe­­ron­­bú­to­­ro­kat, akna­fe­deleket és szeme­tesedényeket. Kőbánya-Kis­pesten több helyen kiépítettek video­megfigyelő és riasztórendszert, Nagymaros-Visegrádon megszépült a nyári utasváró, Alsógödön pedig egyebek között nyílászárócserére is sort kerül. A Sződ-Sződliget megállóban felújították a teljes felvételi épületet, valamint a gyalogos-aluljárót a lépcsőivel és világítási rendszerével együtt. Zánkafürdőn elbontották a régi felvételi épületet, helyette egy 700 négyzetmétereset húztak fel, építettek egy szintbeli közúti átjárót, amelynek átépítették a csatlakozó útját is. Decemberben fejeződött be a szerencsi állomás felvételi épületének karbantartása.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.