BUX 50,961.25
-2.68%
BUMIX 4,273.42
-0.99%
CETOP20 2,251.73
-3.61%
OTP 17,135
-4.62%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
-4.38%
-0.26%
-1.21%
ZWACK 16,500
-0.60%
0.00%
ANY 1,530
-0.65%
RABA 1,365
-1.80%
-2.18%
-1.63%
+2.72%
+1.57%
-1.79%
+6.33%
-0.47%
-1.52%
-1.71%
OTT1 149.2
0.00%
-2.07%
MOL 2,450
-0.97%
+2.33%
ALTEO 1,750
-1.13%
0.00%
+0.84%
EHEP 1,670
-5.92%
0.00%
-3.08%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+2.20%
-0.12%
+4.93%
0.00%
SunDell 39,000
0.00%
-4.84%
-2.22%
-2.87%
0.00%
+0.51%
-1.47%
Forrás
RND Solutions
Zöldgazdaság

Egy százalék termeli a légiforgalom károsanyag-kibocsátásának a felét

A teljes légiforgalom károsanyag-kibocsátásának az 50 százalékáért csupán a Föld lakosságán egy százaléka a felelős.

A teljes légiforgalom károsanyag-kibocsátásának a feléért csupán a Föld lakosságán egy százaléka a felelős – írja a The Guardian.

Egy mostanában megjelent tanulmányra hivatkozva azt írja a brit lap, hogy

a légitársaságok 2018-as működésének következményeképpen egy milliárd tonna szén-dioxid keletkezett.

Ennek ellenére az iparág továbbra sem fizet az okozott klímakárokért, így a kutatás szerint 100 milliárd dollár(körülbelül 30 billió forint) nagyságrendű előnyökhöz jutva ezzel.

Fotó: Konstantin Mihalchevskiy / Sputnik

Néhány érdekes adat, hogy

a világ népességének csak a 11 százaléka utazott repülőgépen a 2018-as évben, és ebből is csak 4 százalékot tett ki azoknak az aránya akik külföldre repültek.

A légiközlekedés területén messze az Egyesült Államok a legjelentősebb károsanyag-kibocsátó, így a szénlábnyoma nagyobb mint az őt követő 10 országnak együttvéve, beleértve Japánt, Németországot és Ausztráliát is – írja a tanulmány.

A kutatók a koronavírus-világjárvány által okozott korlátozásokat megfelelő alkalomnak tartják arra, hogy a jelenlegi helyzet egy lehetőségként szolgáljon a légiközlekedés megreformálására a fenntarthatóság szempontjából. Ezt leginkább a francia modellhez hasonlóan a támogatások zöld feltételekhez való kötésében látják.

Ha a légiközlekedést klímabaráttá akarjuk tenni, akkor a tetejéről kell kezdenünk a reformokat a legnagyobb kibocsájtókkal

– mondta Stefan Gössling, a svéd kutatócsoport vezetője.

A tanulmány szerint a legsűrűbben levegőben utazók összesen 56 ezer km-t tettek meg, ami fejenként egy repülésnek felel meg havonta .

Kapcsolódó cikkek