Alapításának 111 éves évfordulóján, húsvét előtt dobja a piacra új különlegességét a Pápai Hús Kft. A Sonkarikumok minden darabját pontosan 111 napig, vagyis csaknem négy hónapig érlelik. A háromféle ízvilágban készülő termékcsalád egyik tétele a tokaji Gróf Degenfeld Szőlőbirtokkal együttműködésben készül: érleléséhez a borászat szamorodniját használják fel.

Szappanos Péter: a Pápai Hús az iparág mindig fejlesztésre törekvő vállalata.
Fotó: KNK PR & Média

„Termékfejlesztésünkkel azt szerettük volna tükrözni, hogy a hazai húsipar mindig megújulásra törekvő, újdonságokat kereső vállalata vagyunk. A Pápai Hús ráadásul a Consumer Panel Services legutolsó rendelkezésre álló, tavaly év végén készült felmérése szerint, az értékesített mennyiség alapján a feldolgozott termékeken belül a bacon, a főtt-füstölt húsok és a főtt sonka esetében is a legnagyobb piaci szereplő a brandek közül” – fejtette ki Szappanos Péter, a Pápai Hús Kft. ügyvezetője a termékcsalád bemutatóján.

A sertésfrikandóból készülő különlegességhez sókeveréket és az említett Tokaji Szamorodnit is tartalmazó, fűszeres pácot használnak. A bor karakteres íze és illata mellett a babérlevél, a csillagánizs, valamint a mustármag ad a sonkának rendkívüli, kiegyensúlyozott ízvilágot. A sonkamesternek köszönhetően a végeredmény egy kellemesen füstölt, a bor, valamint a felhasznált fűszerek jegyeit magán hordozó, száraz, érlelt sonka, amely méltán kap helyet a prémiumsonkák között. A Sonkarikum termékcsalád másik két eleme a lágy fűszerekben érlelt, feketeborsos, borókabogyós, korianderes egzotikum és a karakteres fűszerezésű, bazsalikomos, oregánós, kakukkfüves sonkaínyencség.

A cég közleménye szerint a Consumer Panel Services adatai visszaigazolják a vállalat 2019-es stratégiai döntését, amelynek révén három termékkört, a sonkát, a bacont és ezek mellett a vegán készítményeket állították fókuszba. A fejlesztéseik is az ezekhez kötődő termelési folyamatok modernizálását célozták, 2019 óta összesen 3,78 milliárd forint értékben. Öt éve egy több mint 2 milliárd forintos, a Gazdaságfejlesztési és innovációs operatív program (Ginop) segítségével megvalósított beruházási folyamatba kezdtek, amelynek eredményeként 26-féle új gépet állítottak üzembe, ami a gyártás, a szeletelés és a csomagolás területén is fontos előrelépés volt. 

Ezzel kapacitásukat a sonka és a füstölt árunál 40, míg a bacon esetében 30 százalékkal tudták növelni.

Ennek eredményeként 2019-hez képest tavaly a három stratégiai termékcsoport értékesített mennyiségét 23 százalékkal növelték. A termékkörökön belül a szeletelt áru térnyerése volt a legerőteljesebb, ezek forgalma ugyanis az említett időszakban 65 százalékkal ugrott meg.

A fejlesztési folyamatnak már egy következő lépcsője, hogy 

a társaság 2023-ban megkezdte a csomagolásaihoz használt fekete fóliák áttetsző és sokkal könnyebben újrahasznosítható változatokra cserélését. Az átállásnak köszönhetően a Pápai Hús fóliafelhasználása éves szinten 4 százalékkal csökken.

Az 1913-ban alapított pápai üzem tevékenységének része a füstölt és hőkezelt húskészítmények, sonka és szalonna előállítása, előhűtött és fagyasztott húsok készítése, valamint a sertésvágás, -darabolás. A nagy hazai húsipari vállalatok közül elsőként a Pápai az évtized elején vegán, húspótló termékek gyártását is megkezdte, sőt, a szektorban azóta is unikális jelleggel kínálnak a fogyasztók számára vegán, húshelyettesítő készítményeket. A vállalat mintegy 700 főt foglalkoztat, beszállítói révén pedig további 1800-2000 környékbeli embernek nyújt megélhetést.

Tovább erősítené pozícióját a vegán piacon a Pápai Hús

Növelni tudta értékesítését a húsipari vállalat. A Pápai Húsnál a fejlődés kulcsát a termékportfólió szélesítésében, valamint a minél nagyobb piaci jelenlétben látják.