BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tokajiban érlelt sonkával indul a húsvéti versenyben a Pápai Hús

Új sonkatermékcsaláddal jelenik meg a hazai piacon a Pápai Hús Kft. – jelentette be a cég, amely az utóbbi öt évben 3,78 milliárd forintot fordított fejlesztésekre.

Alapításának 111 éves évfordulóján, húsvét előtt dobja a piacra új különlegességét a Pápai Hús Kft. A Sonkarikumok minden darabját pontosan 111 napig, vagyis csaknem négy hónapig érlelik. A háromféle ízvilágban készülő termékcsalád egyik tétele a tokaji Gróf Degenfeld Szőlőbirtokkal együttműködésben készül: érleléséhez a borászat szamorodniját használják fel.

Szappanos Péter: a Pápai Hús az iparág mindig fejlesztésre törekvő vállalata.
Fotó: KNK PR & Média

„Termékfejlesztésünkkel azt szerettük volna tükrözni, hogy a hazai húsipar mindig megújulásra törekvő, újdonságokat kereső vállalata vagyunk. A Pápai Hús ráadásul a Consumer Panel Services legutolsó rendelkezésre álló, tavaly év végén készült felmérése szerint, az értékesített mennyiség alapján a feldolgozott termékeken belül a bacon, a főtt-füstölt húsok és a főtt sonka esetében is a legnagyobb piaci szereplő a brandek közül” – fejtette ki Szappanos Péter, a Pápai Hús Kft. ügyvezetője a termékcsalád bemutatóján.

A sertésfrikandóból készülő különlegességhez sókeveréket és az említett Tokaji Szamorodnit is tartalmazó, fűszeres pácot használnak. A bor karakteres íze és illata mellett a babérlevél, a csillagánizs, valamint a mustármag ad a sonkának rendkívüli, kiegyensúlyozott ízvilágot. A sonkamesternek köszönhetően a végeredmény egy kellemesen füstölt, a bor, valamint a felhasznált fűszerek jegyeit magán hordozó, száraz, érlelt sonka, amely méltán kap helyet a prémiumsonkák között. A Sonkarikum termékcsalád másik két eleme a lágy fűszerekben érlelt, feketeborsos, borókabogyós, korianderes egzotikum és a karakteres fűszerezésű, bazsalikomos, oregánós, kakukkfüves sonkaínyencség.

A cég közleménye szerint a Consumer Panel Services adatai visszaigazolják a vállalat 2019-es stratégiai döntését, amelynek révén három termékkört, a sonkát, a bacont és ezek mellett a vegán készítményeket állították fókuszba. A fejlesztéseik is az ezekhez kötődő termelési folyamatok modernizálását célozták, 2019 óta összesen 3,78 milliárd forint értékben. Öt éve egy több mint 2 milliárd forintos, a Gazdaságfejlesztési és innovációs operatív program (Ginop) segítségével megvalósított beruházási folyamatba kezdtek, amelynek eredményeként 26-féle új gépet állítottak üzembe, ami a gyártás, a szeletelés és a csomagolás területén is fontos előrelépés volt. 

Ezzel kapacitásukat a sonka és a füstölt árunál 40, míg a bacon esetében 30 százalékkal tudták növelni.

Ennek eredményeként 2019-hez képest tavaly a három stratégiai termékcsoport értékesített mennyiségét 23 százalékkal növelték. A termékkörökön belül a szeletelt áru térnyerése volt a legerőteljesebb, ezek forgalma ugyanis az említett időszakban 65 százalékkal ugrott meg.

A fejlesztési folyamatnak már egy következő lépcsője, hogy 

a társaság 2023-ban megkezdte a csomagolásaihoz használt fekete fóliák áttetsző és sokkal könnyebben újrahasznosítható változatokra cserélését. Az átállásnak köszönhetően a Pápai Hús fóliafelhasználása éves szinten 4 százalékkal csökken.

Az 1913-ban alapított pápai üzem tevékenységének része a füstölt és hőkezelt húskészítmények, sonka és szalonna előállítása, előhűtött és fagyasztott húsok készítése, valamint a sertésvágás, -darabolás. A nagy hazai húsipari vállalatok közül elsőként a Pápai az évtized elején vegán, húspótló termékek gyártását is megkezdte, sőt, a szektorban azóta is unikális jelleggel kínálnak a fogyasztók számára vegán, húshelyettesítő készítményeket. A vállalat mintegy 700 főt foglalkoztat, beszállítói révén pedig további 1800-2000 környékbeli embernek nyújt megélhetést.

Tovább erősítené pozícióját a vegán piacon a Pápai Hús

Növelni tudta értékesítését a húsipari vállalat. A Pápai Húsnál a fejlődés kulcsát a termékportfólió szélesítésében, valamint a minél nagyobb piaci jelenlétben látják. 

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.