Termelői oldalról az utóbbi időszak nehéz gazdasági helyzetet, az és a vele járó válság a húsipart is kedvezőtlenül érintette. A Pápai Húsnál a fejlődés kulcsát a termékportfólió szélesítésében, valamint a minél nagyobb piaci jelenlétben látják – derült ki a Pápai Hús csütörtöki közleményéből.

Selection,Of,Raw,Meat,On,Trays,In,A,Display,Cooler.meat
Fotó: Dalibor Despotovic / Shutterstock

A vállalat az utóbbi évek kedvezőtlen piaci eredményeit fejlesztésekkel szeretné ellensúlyozni. Ez természetesen komoly forrásokat igényel, de a modernizáció és a termékportfólió bővítés bizonyosan megtérül – vélik a cégnél. Ezeknek is betudható az elmúlt évi forgalomnövekedés. A 2021-es év nettó árbevétele 18,37 milliárd forint volt, ez 2022-ben 21 milliárd fölé emelkedett.

A cég az elmúlt év során a dolgozók esetében jelentős béremelést is végre tudott hajtani. Emellett egyetlen dolgozóját sem küldte el. A stabil tulajdonosi háttér eredménye a folyamatos termékfejlesztés, amely olyan területekre is kiterjed, ami a hazai húsipari cégektől merőben szokatlan

– nyilatkozta Szappanos Péter, a Pápai Hús Kft. ügyvezető igazgatója.

A cég a magyar piacon úttörő szerepet játszik a húshelyettesítő termékek gyártásában és forgalmazásában. Egyértelmű céljuk, hogy vezető szerepet töltsenek be a hazai vegán, húshelyettesítő készítmények esetében, ezért folyamatosan fejlesztik ezt a termelési ágat.

A Papa de Vega termékcsalád 2020 óta megtalálható az üzletek polcain.

Ennek egyik legújabb eleme az idén nyáron megjelenő vegán steak és kebab húspótló termékek, amelyek megjelenését a grillszezonhoz igazították.

A termékcsalád értékesítése folyamatosan növekszik, minden éveben nagyjából duplájára nő. A vállalat vegán termékei már szinte minden nagyobb magyarországi kiskereskedelmi láncban megtalálhatóak.

A Pápai Hús több hálózatnak is gyárt már saját márkás vegán készítményeket.