Világszerte 6,2 millió elektromos járművet (EV) értékesítettek az idei első fél évben, ami 49 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit  – áll a Canalys szingapúri piackutató cég jelentésében.

Concern about job cuts at VW in Zwickau
Fotó: AFP

A vállalat honlapjára hétfőn fölkerült adatok szerint a szárazföldi Kína volt messze a legnagyobb piac, ahol 3,4 millió elektromos járművet adtak el az első hat hónapban, ami a globális elektromos járműértékesítés 55 százaléka. Kínában a növekedési ütem az idei első fél évben 43 százalékra lassult a tavalyi első fél évi kiugróan nagy, 118 százalék bővülés után.

Jason Low, a Canalys vezető elemzője szerint „Kínában az elektromos járműtámogatási rendszer zavarokat, bizonytalanságot és árháborút okozott”. Hozzátette: 

annak ellenére, hogy Kínában az elektromos járművek hatalmas választéka áll rendelkezésre, egyetlen modellnek sincs 10 százaléknál nagyobb piaci részesedése. 

A BYD a vezető elektromos autómárka Kínában.

Európa volt az elektromos járművek második legnagyobb piaca 24 százalékos globális részesedéssel és 1,5 millió eladási számmal az idei első fél évben. Európában az elektromos járművek eladásának éves növekedése 34 százalékra gyorsult a tavaly első fél évi 9 százalékos bővülés után.

Az Egyesült Államok jócskán lemaradt az elektromos járművek értékesítésében, 850 ezer eladott EV-járművel a globális piaci részesedése 13 százalék volt.

A Canalys azzal számol, hogy 

tavalyhoz képest 39 százalékkal több, 14 millió elektromos járművet értékesítenek idén a világon.

Utópia lesz az olcsó elektromos autó? Vámokkal roppanthatják meg az európai járműipart

Eddig se volt, ezután se lesz olcsó elektromos autó Nagy-Britanniában, ha jövő évtől belép a tízszázalékos büntetőadó az uniós jármű-kereskedelemben. Mindez a vásárlóknak, a szektornak és a fejlődésnek egyaránt rossz, viszont elősegíti a távol-keleti gyártók európai offenzíváját.