BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csúnya lesz a vége: beszakadt a magyar újautó-piac

Tovább zsugorodott a magyarországi újautó-piac az idei harmadik negyedévben, a kilátásokat pedig tovább rontja, hogy az utolsó három hónapban sem számíthatunk felpattanásra. A szomorú valóság az, hogy egymás után harmadik éve csökkennek az eladások nálunk, vagyis egyre kisebb a kereslet az egyre drágább új kocsik iránt.

Tovább zsugorodott a magyarországi újautó-piac az idei harmadik negyedévben, és az előrejelzések szerint az utolsó három hónap még ennél is rosszabb lesz – írja az Alapjárat a Datahouse legfrissebb jelentésére hivatkozva. A portál megjegyzi: habár a tavalyi év végi vásárlások miatt 2023 elején még egész jól mutattak a forgalomba-helyezési adatok itthon, a második negyedévben már tapasztalható volt a visszaesés. 

Az olló ráadásul most tovább nyílt, 2022 azonos időszakához viszonyítva immár mintegy 2000 új kocsi hiányzik a hazai piacról, ami 6,8 százalékos csökkenést jelent. Szomorú, de attól még igaz: 

egymás után harmadik éve csökkennek az eladások nálunk, vagyis egyre kisebb a kereslet az egyre drágább új autók iránt.

Linartech Autó, Toyota autószalon

20210122 Kecskemét Fotó: Bús Csaba BCS Petőfi Népe
A Toyota 13 160 eladott autóval és 13,4 százalékos piaci részesedéssel magasan kiemelkedik a hazai mezőnyből.
Fotó: Bús Csaba

Mi a helyzet a magyar újautó-piacon? 

Idén 83 009 új gépjármű kapott rendszámot, tavaly ilyenkor azonban 86 768-on állt a mutató, vagyis 3 759-cel vagyunk mínuszban, ami több mint 4,3 százalékos apadás. Szeptemberben egyébként 9123 új autót vettek a magyarok, a legtöbbet Suzukiból, szám szerint 1600-at. 

Az esztergomi gyártósorral rendelkező japán márka S-Cross modellje lett a harmadik negyedév bajnoka 1675 példánnyal,

ugyanebben az időszakban Skoda Octaviából 1579-et, míg Suzuki Vitarából 1227-et adtak el. A legnépszerűbb az alsó-középkategória, ebből a csoportból fogyott a legtöbb új kocsi (7187) a három hónap alatt.

Tarol a Toyota

Ha van nyertese a jelenlegi helyzetnek, akkor az egyértelműen Toyota, amely – az év első kilenc hónapját vizsgálva – a teljes magyarországi személygépkocsi és kishaszongépjármű újautó-piacon 13 160 eladott darabbal és 13,4 százalékos piaci részesedéssel, magasan kiemelkedik a mezőnyből. Személykocsikból a japán márka 11 011-et értékesített októberig, miközben a legnagyobb vetélytársnak számító Skoda idén összesen produkált 8946-os darabszámot, míg a harmadik Suzuki 7807-est. Az első tízbe sorrendben a Volkswagen, a Kia, a Ford, a BMW, a Mercedes, a Dacia és az Opel fért még be. 

Korok Fatima inspirálta a Suzuki legújabb modelljét

Megkapta árát a Suzuki Vitara Limited Edition modellje, melyet Korok Fatima világrekorder mélymerülő inspirált. Az autó többféle felszereltségi szinten és hajtáslánccal vált elérhetővé a magyar piacon október 1-jén. Az esztergomi gyártású crossover alapára 7,93 millió forint. A legolcsóbb limitált kiadású Vitara GL+ felszereltséggel, 129 lóerős, 1.4 literes turbós lágyhibrid motorral és fronthajtással kerül le a futószalagról. 

Többek között mélykék alapfényezést ezüst tetővel és tükörburkolattal, matt fekete hűtőrácsot, nappali menetfény és oldalsó sárvédő díszítést, a műszerfal közepén pedig egy japán feliratokkal ellátott analóg órát kap a felárért az új tulajdonos. A színvilághoz Korok világrekordot jelentő, 102 méteres szabadtüdős mélymerülése adta az ihletet az Alapjárat szerint.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.