BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Árcsökkentéssel lohol a Renault a kínai Leapmotor mögött

Olcsóbb lett az elektromos Dacia Franciaországban és más európai autópiacokon. A Renault célja az árcsökkentéssel kettős, egyrészt felvenné a versenyt a kínai autógyártókkal, másrészt elkerülné az Európai Unió bírságát.

A Renault csökkentette az elektromos Dacia márkája árát Franciaországban. A 2 ezer eurós árcsökkentés keddi bejelentése az autógyártó olcsó elektromos járműveire (EV) vonatkozik. Várhatóan ez csak az első lépése az idei európai leértékelések hullámának. A nyugati autógyártók így veszik fel a harcot a kínai vállalatokkal az európai autópiac megtartására, valamint nem utolsósorban ezt a módszert is bevetik arra, hogy teljesítsék az Európai Unió új és szigorúbb károsanyag-kibocsátási követelményeit. Minél több elektromos autót adnak el ugyanis a gyártók, annál nagyobb az esély arra, hogy megússzák, illetve kisebb büntetéssel ússzák meg a szabályozási elmaradottságaikat.

A Renault a kínai Leapmotor nyomdokaiba lépett a Dacia Spring elektromos autó modelljének árcsökkentésével.
A Renault a kínai Leapmotor nyomdokaiba lépett a Dacia Spring elektromos autó modelljének árcsökkentésével / Fotó: AFP

A súlyos bírságok elkerülésére a legtöbb autógyártó összes európai eladásának legalább ötödét elektromos járműveknek kell alkotniuk. Ennek ellenére 2024 első 11 hónapjában a régióban eladott járműveknek csak 13 százaléka volt tisztán elektromos az Európai Autógyártók Szövetségének számítása szerint.

Az olcsó márkák közt vezető Dacia második körben lépett az árcsökkentés terén,

amivel a Spring belépő kategóriájú modellje 2 ezer euróval olcsóbban, 16 900 euróért vásárolható meg Franciaországban és más európai ország autópiacán – írja a Reuters.

A gyártó az alacsonyabb árral felveszi a versenyt a kínai Leapmotorral, amely nemrégiben 4 ezer euróval 14 900 euróra csökkentette a T03-as modelljének árát. A kínai autógyártó ezzel megőrizte pozícióját a régió legolcsóbb elektromos járművei között.

Márpedig a két autógyártó modelljei közötti árkülönbség csökkentése nagy szó, mivel az elektromos autók piacán a kínai autógyártók komoly versenytársai a hagyományos, európai autóiparnak. A kínai e-autók legalább olyan jók, mint az európaiak, miközben alacsonyabb a bér- és egyéb költségük – derült ki a Világgazdaság elemzéséből.

Ami bejön a réven, elmegy a vámon – az árcsökkentésnek ára van

Az új Spring kisebb teljesítményű lesz. Az olcsóbb modellt csupán 45 lóerős motorral szerelik fel, szemben a drágább változat 65 lóerős motorjával. Az akkumulátor teljesítménye azonban marad, mint ahogyan az ígért 225 kilométeres hatótávolság is.

A benzinmotoros autók drasztikus áremelését tervezik az európai gyártók

A szigorodó EU-s szabályokra áremeléssel reagálnak a gyártók. Az unió azzal szeretné elősegíteni a zöldátállást, hogy csökkenti a benzinmotoros autók árelőnyét.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.