BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Goodyear--Dunlop integráció

Rövidesen befejeződik a Goodyear Magyarország Kft. és a Dunlop Gumiabroncs Kft. összeolvadása. A lépésre azt követően kerül sor, hogy az elmúlt évben a Goodyear Tire & Rubber Company és a Dunlop gumiabroncsmárka használati jogával bíró Sumitomo Rubber Industries között globális együttműködési megállapodás jött létre.

A Goodyear Magyarország Kft. és a Dunlop Gumiabroncs Kft. összeolvadása több lépcsőben valósult meg, a gumiabroncsok értékesítése azonban már 2000. augusztus 17-től az új cégnév, a Goodyear Dunlop Tires Magyarország Kereskedelmi Kft. alatt történik. A két vezető márka mellett az egyesített cég kínálatában megtalálhatók a Fulda, a Pneumant, a Sava és a Debica márkák is.

Az 1999-es adatok alapján az egyesült cég forgalma 3,7 milliárd forint volt. Az értékesített gumiabroncsok számát tekintve a Goodyear Dunlop Tires Kft. a teljes magyar személyabroncs-forgalomból 1999-ben több mint 23 százalékkal, a haszongépjárművekhez (kisteher és teherabroncs) való gumiabroncsok eladásaiból pedig 12 százalékkal részesedett.

A 2000. évre tervezett forgalom a tavalyihoz képest csupán kismértékű növekedéssel számol, azonban 2001-re már 4,3 milliárd forint a kitűzött cél.

-------------------

A gumiabroncsgyártás történetének talán legjelentősebb fúziója következett be az elmúlt évben, amikor a Sumitomo Rubber Co., a világ ötödik legnagyobb és a Goodyear, a harmadik legnagyobb autógumi-gyártója egyesült, és a világ gumiabroncspiacának 22 százalékát szerezték meg, éves forgalmuk pedig mintegy 20 milliárd dollárra emelkedett. A Goodyear és Dunlop, illetve a csoporthoz tartozó további gumiabroncsmárkák részesedése a világ teljes forgalmából 1999-ben elérte a 23 százalékot. Ezzel megelőzték az addigi piacvezetőket, a mintegy 18-18 százalékos részesedéssel bíró japán Bridgestone-t és a francia Michelint.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.