A Wal-Mart diszkontkereskedő cég összesen négymillió négyzetméterrel gyarapítja az eladóterét a január végén kezdődő új gazdasági évben. Az ideit 8 százalékkal meghaladó bővítés a legnagyobb lesz az USA-beli székhelyű világkonszern történetében -- írja a Financial Times Deutschland. A raktárak és az irodák alapterülete is 700 ezer négyzetméterrel nő.
A jelek szerint csak belső terjeszkedés lesz, jóllehet a tőzsdéken és a médiában korábban arra számítottak, hogy az amerikai csoport -- a dollárárfolyam erősödését kihasználva -- európai kiskereskedelmi láncok felvásárlásával erősíti majd piaci pozícióit.
A beharangzott fejlesztés súlypontját az élelmiszereket és háztartási cikkeket kínáló áruházi "szupercenterek" képezik, amelyekből 170-180 új egység nyílik, részben a régi telephelyek áthelyezésével vagy kibővítésével.
Emellett mintegy 40 diszkontüzletet, 15-20 kisebb helyi piacot, valamint 40-50 Sam'Club diszkontüzletet is nyitnak, illetve kibővítenek.
A fenti mintegy 300 egységből 100-110 olyan országokban nyílik, ahol a Wal-Mart már megvetette a lábát, így mindenekelőtt Mexikóban, Kanadában, Kínában, Argentínában, Brazíliában, Dél-Koreában, Nagy-Britanniában és Németországban. Ez utóbbiban folytatódik a korábban átvett 95 telephely (közte 74 Interspar áruház) korszerűsítése is.
A Wal-Mart szeptember végén 3059 üzletet működtetett az USA-ban és 1041 egységet külföldön. A munkatársak száma 885, illetve 255 ezer fő volt. Az első nyolchavi (szeptember 29-ig) összforgalma elérte a 122,3 milliárd dollárt, 19,6 százalékkal meghaladva a múlt év hasonló időszakáét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.