Az olasz kiskereskedelmi hálózatot a gyakorlatban a Rewe-csoport ausztriai leányvállalata, a BML (Billa, Merkur, Mondo) veszi át a Banca Mediocredito Lombardótól. A vételi ár egyelőre nem ismert, s az ügyletet a versenyhatóságoknak még jóvá kell hagyniuk.
A Standának Észak- és Közép-Olaszországban, valamint Szardínián 119 szupermarketje és áruháza van, mintegy 818 millió eurós éves forgalommal. Ezzel a német konszern az első hat közé kerül az olasz kiskereskedelemben. Több mint 320 üzlettel átszámítva 2,8 milliárd márkás forgalmat bonyolít majd le, s ebből 1,6 milliárd jut a Standa-hálózatra -- számol be a Handelsblatt. A Rewe eddig a Penny-diszkontmarketjeivel, illetve a Billa révén képviseltette magát az olasz piacon.
A Rewe-csoport saját adatai szerint Európa tizenkét országában összesen 12 ezer boltot üzemeltet. Az idegenforgalomból származóval együtt a társaság tavaly 67,17 milliárd márka árbevételre tett szert, az idén 70 milliárd márka körüli forgalmat várnak.
Magyarországon a La Standa négy éve, a Pólus bevásárlóközpontban jelent meg 5 ezer négyzetméteren, de egy évvel később már ezer négyzetméterre csökkentette területét. Később megjelent a kecskeméti Pólusban is, arra viszont kísérlet sem volt, hogy a Westendben is béreljen területet. Ez év tavaszán viszont kivonult Magyarországról. A La Standa példája is aláhúzza azt a tendenciát, hogy amíg külföldi élelmiszer-kereskedelmi és barkácsáruházláncok sora bővíti jelenlétét Magyarországon, addig a ruházati ágazat nem tartja a kockázattal arányosnak a bevételt. Mindeddig csupán két franchise üzlet jött létre: a Debenhams az S&C-vel, a Marks & Spencer pedig a -- szintén a Skála-birodalomhoz tartozó -- S Modellel kötött franchise szerződést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.