A francia Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH) változatlanul fenntartja 600 millió dolláros vételi ajánlatát a Donna Karan Internationalre annak ellenére, hogy a híres amerikai divatház más lehetőségeket is megvizsgál -- számol be a Reuters.
A világ vezető luxuscikkgyártójának londoni szóvivője a brit hírügynökség tudósítójának elmondta: semmi nem indokolja, hogy az ügyletet veszélyben lássák.
Ugyanakkor a Donna Karan egyelőre még nem szánta el magát, mások ajánlatát is várja, sőt azt is elképzelhetőnek tartja, hogy olyan ügyletet köt, amelyben meg tudja tartani függetlenségét. A férfi- és női divat- és sportruhákat, cipőket és szépségápolási cikkeket forgalmazó amerikai divatház nyeresége 39 százalékkal, 14 millió dollárra nőtt a tavalyi év harmadik negyedében. Az idén azonban a profit várhatóan elmarad a Wall Street várakozásaitól, mivel csak 5 százalék körül alakul a nyereségráta.
Az LVMH amerikai pozícióinak erősítése végett tavaly decemberben tett jánlatot az 1985-ben alapított Donna Karanra, s közölte, hogy 8,50 dollárt fizetne készpénzben a híres divattervezőről elnevezett cég minden egyes részvényéért. A francia cég 450 millió dollárt szánt a Gabrielle Studióra, amely 23 százalékkal részesedik a Donna Karan tőkéjében.
Az amerikai divatház megvételével újabb csinos darabbal bővülhet Bernard Arnauld birodalma. Az LVMH elnöke a 90-es évek óta gyűjti mohó szenvedéllyel a luxusmárkákat, s mára olyan patinás cégek tartoznak hozzá, mint a Dior, a Givenchy, a Christian Lacroix és a japán Kenzo. Részesedése van az olasz Fendiben, és csak egy hajszálon múlott, hogy nem kebelezte be teljes egészében a Guccit. De a divat, a parfüm és a pezsgő mellett máshol is vannak érdekeltségei: például brókercégben, bankban, gyógyszertárban, s újabban sok pénzt fektet az internetes kereskedelembe is. Nemrégiben a három neves óragyártót magában foglaló LMH holdingot is meg akarta venni, de a svájci Richemont elhalászta az orra elől.
Így aztán az LVMH gyémántokkal vigasztalódik. A hírek szerint az eddig csak a gyémánt előállításával foglalkozó dél-afrikai De Beers a kiskereskedelembe is be akar kapcsolódni, s ehhez az LVMH-t választja partneréül. A hírt sem a De Beers, sem az LVMH nem erősítette meg, de azt beszélik, hogy a két cég vegyes vállalatot tervez létrehozni.
A De Beers adja a világ gyémánttermelésének 60-70 százalékát, de ez a hatalmas vagyon egyáltalán nem érződik a társaság részvényeinek árfolyamán. Ezért döntöttek úgy, hogy közvetlen értékesítéssel is foglalkoznak majd, de fő profiljuk továbbra is a gyémánttermelés marad. A kiskereskedelemben rejlő lehetőségekre utal, hogy a csiszolt gyémántok piaca évi 60 milliárd dollárra tehető, míg a vágatlanoké nyolcmilliárdra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.