Az amerikai Sun Microsystems itteni leányvállalata tavaly indította be három évre szóló, összesen 100 millió forintos támogatási akcióját kezdő internetes vállalkozások számára. Az első évben már közel 40 milliót fizetett ki három, zömében inkább fogyasztói (B2C) jellegű kezdeményezésre. Az idén a támogatások odaítélésénél -- tapasztalva az elektronikus kereskedelem magyarországi fejlődésének irányát -- előtérbe kerülnek a vállalatközi vállalkozások.
A munkaállomások, mérnöki tervezőmunkát kiszolgáló számítógépek gyártásáról, valamint a Java, Solaris szoftvereiről ismert cég a teljes hazai vállalat folyó üzleti évének felénél tart. Ezen időszak alatt az egy évvel korábbihoz képest 132 százalékkal növelte bevételét. A távközlési és a banki ágazatból származik a társaság forgalmának meghatározó része. Az anyacég első féléves forgalma meghaladta a 10 milliárd dollárt, ami 52 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A nettó nyereség közel 1,1 milliárd dollár, mintegy a duplája a korábbinak.