Április 5-étől csütörtök esténként itthon is látható lesz az amerikai Túlélő sorozat. A karácsony óta sugárzó, magát a fiatal, dinamikus célcsoportok csatornájaként meghatározó, 45 százalékos lefedettség mellett 1,5 százalékos nézettségű Viasat 3 kereskedelmi csatorna kínálja fel a tengerentúlon minden idők legsikeresebb tévéműsoraként elkönyvelt epizódokat.
Az USA-ban tavaly májusban bemutatott Túlélőnél csupán a Superbowl, a nemzeti futballdöntő volt nézettebb. Az úgynevezett reality show (magyarul leginkább: valóságjáték) embert próbáló fordulatait a tavaly nyáron az USA-ban alkalmanként 45 millióan izgulták végig. A CBS-produkció helyszíne egy lakatlan dél-kínai sziget, amely fizikai és szellemi képességeik csúcsra járatását követelte meg attól a 6000 jelentkezőből kiválasztott 16 férfitől és nőtől, akikből minden adásban egy kiesett, hogy végül már csak ketten nézzenek szembe egymással és az egymillió dolláros nyereménnyel. A Túlélő legtöbbet persze nem a győztes játékos, hanem a CBS konyhájára hozza. Annyit, hogy a tévétársaság -- most az ausztrál sivatagot jelölve ki a túlélés helyszínéül -- azonnal leforgatta a második sorozatot is, amely január óta az első részt kísérő érdeklődéshez hasonló sikerrel van műsoron Amerikában. Az előre megírt forgatókönyv helyett spontán történések sorozatából összeálló sztori a hagyományostól eltérő lehetőséget kínált az úgynevezett integrált, azaz a hirdetett terméket szorosan a történethez kapcsoló reklámozásra. Mint arról Joe Abruzzese, a CBS értékesítési vezetője beszámolt, az első sorozathoz kilenc szponzor egyenként 12 millió dolláros összeggel járult hozzá, a Target jutalmakat ajánlott fel, a Reebok saját sportruháiba öltöztette a szereplőket, de a General Motors és a Visa is talált kapcsolódást a történethez.
A CBS a szereplők túléléssel szerzett hírnevének anyagi hozadékát is igyekszik lefölözni. A szereplőknek nyilatkozatot kell aláírniuk, hogy "nevük és élettörténetük bármely médiumban a világ egész területén történő felhasználását" a műsorkészítő cégnek engedményezik. A sorozatot követő három éven belül csak engedéllyel írhatnak könyvet vagy adhatnak interjút, és minden kereskedelmi ajánlatot egyeztetniük kell a CBS-szel. Így biztosított jogaival élve az amerikai tévétársaság máris megakadályozta, hogy Richard Hatch, az első sorozat nyertese az NBC televízió egyik szombat esti élőműsorának házigazdája lehessen, és még nem dőlt el a kalandjairól írt könyv kiadása sem. Más tévésorozatok hősei is csak korlátok között tőkésíthetik a műsorban szerzett ismertségüket: a Survivor egyik elődjében, az 1996-ban bemutatott Való világban (Real World) szereplő 30 év körüli Joe Patane a kalandjairól szóló könyvvel ugyan hozzájuthatot 100 ezer dollárhoz, de csak azután, hogy a szerződéskötéshez ügyvédje segítségével kényszerítette ki a műsort előállító MTV társaság beleegyezését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.