ben a napi tévénézés világátlaga három és fél óra volt -- állapította meg a francia Mediametrie kutatóintézet legutóbbi felmérése, amelyhez 64 országban gyűjtöttek adatokat. A tévézésre fordított idő növekvő tendenciát mutat: 1999-hez képest tavaly napi hét perccel több csábítást jelentett a képernyő. Ezzel megfordult az 1998-ig körülbelül azonos ütemben csökkenő trend, a változásban a kutatás eredményeit a Reuters hírügynökségnek részletesen ismertető kutató, Anne-Laure Duee szerint jelentős szerepet játszott a múlt év két kiemelkedő sporteseménye, a sydneyi olimpia és a futball Európa-bajnokság. A képernyő iránti vonzódás másik, az időszakos sportprogramokhoz képest tartósabbnak ígérkező forrása a műsorkínálat gazdagodása volt: sok nézőt nyernek meg a tévécsatornák számára a Túlélő sorozat formájában a Viasat 3 műsorán már itthon is megjelent úgynevezett reality show-k és a nálunk az RTL Klub által sugárzott Legyen Ön is milliomos, illetve az ahhoz hasonló szerkezetű, magas nyereménnyel kecsegtető vetélkedők. A Legyen Ön is milliomos egyébként a licencműsorok egyik legsikeresebbike: a felmérés időpontjában a világ 55 országában volt valamelyik tévécsatorna műsorán.
Ugyanakkor egyes országok egyedi "teljesítményükkel" is hozzájárultak a nemzetközi átlagidő emelkedéséhez: ezt a toplistát Dél-Afrika vezeti, amelynek polgárai 1999-hez képest tavaly 26 perccel több örömöt leltek a dobozban. A statisztikát duzzasztók sorában a második Magyarország, a Mediametrie mérése szerint mi napi 17 perccel, 249-re növeltük átlagos tévénézési időnket. Ez napi négy óránál is többet jelent. De a kelet-európai térség más országairól sem állítható, hogy lakóik körében népszerűtlen volna a televíziózás: a régió államainak összesített átlaga meghaladja a napi három és fél órát. Szintén komoly tévébarátok és ezzel a műfajban világelsők az amerikaiak, akik tavaly fejenként és naponta átlagosan 266 percet töltöttek a képernyők előtt. A második helyet (263 perces átlaggal) Mexikó szerezte meg, "tévéfogyasztása" Magyarországot közvetlenül e kettő után a harmadik helyre sorolta a vizsgált országok körében.
A világszerte összesen 1,2 milliárd (!) ember tévézési szokásait vizsgáló felmérés eredményét egyébként nem véletlenül Cannes-ban, a 38. MIPTV nemzetközi tévéprodukciós vásáron tették közzé. A nemzetközi börzén fontos információnak számított a nézők műsortípus szerinti érdeklődése is. A preferencialistát a játékfilmek vezetik: az összes vizsgált országban ezek tették ki a tíz legnézettebb porgramtípus 44 százalékát. Harminc százalékkal a szórakoztató varietéjellegű műsorok állnak a népszerűségi összesítés második helyén, míg az információs műsorokat 18 százalékos részesedésük a harmadik helyre utasította. Ebben az összesítésben -- a kutatók által is beismerten a vizsgálati módszer sajátosságai miatt -- a valóságosnál rosszabb helyezést értek el 7 százalékosra mért arányukkal a sportközvetítések, annak ellenére, hogy bizonyos sportműsorok -- különösen Európában -- rendszeresen a nézettségi listák első helyére kerülnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.