A jövőben kuratórium helyett 35 tagú, úgynevezett alapítványi tanács látja mejd el a közszolgálati televíziózás felügyeletét Ausztriában. Tagjai között politikusok, politikai tisztségviselők nem foglalhatnak helyet. A tanács tagjait négy évre választják meg, feladatuk elsősorban a közcsatornákra háruló közösségi funkciók teljesítésének ellenőrzése. Ennek érdekében az eddigieknél pontosabban rögzítik, hogy az ORF-nek mit kell szolgáltatnia a működéséhez közpénzekből biztosított évi ötmilliárd schillingért például az oktatás vagy a kultúra területén. A Der Standard beszámolója szerint előreláthatólag korlátozzák a közszolgálati csatornák hirdetési tevékenységét is. A jelenlegi elképzelések szerint, amelyeket Gerd Bacher, az ORF intendánsa ismertetett, megtiltanák a műsorok hirdetésekkel való megszakítását. Hirdetés csak olyan, eleve szünetekkel tagolt programba kerülhetne, amilyen például a Legyen ön is milliomos! osztrák változata, vagy a két félidő közötti szünettel tagolt sportközvetítés. A Bacher mellett más szakemberek által is "hihetetlen mértékűnek" minősített osztrák médiakoncentráció ellensúlyozása érdekében az a rádióállomás, napi- vagy hetilap, illetve egyéb médiatermék, amelynek piaci részesedése a 30 százalékot meghaladja, nem reklámozhatná magát az osztrák közszolgálati televízióban. Szó van a tematikus szponzorációk újraszabályozásáról is. Mindez együtt jelentős mértékben csökkentené az ORF hirdetési bevételeit. Újrafogalmazzák a közszolgálatiság tartalmát is, amelynek javasolt meghatározása a Der Standard tudósítása szerint a következő: "mindenkihez" szóló és "az érdeklődési körök sokféleségét tekintetbe vevő" programkínálat. Szakértői várakozás szerint minden bizonnyal Bacher által ismertetett elképzelések szellemében ölt formát a köztelevíziózásról szóló, az osztrák parlament által megtárgyalandó törvényjavaslat.
Az osztrák kormány egy másik döntése, párhuzamosan a közszolgálati televíziózás törvényi kereteinek átalakításával, zöld utat nyitott egy előreláthatólag 2002-ben induló, a lakosság 98 százalékát elérő országos hatókörű kereskedelmi tévé létrehozása előtt is, és szó van az ORF műsorainak digitális továbbításáról is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.