BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ericsson--Sony közös mobilgyártás

A múlt héten a Sony és az Ericsson véglegesítette a mobiltelefon-készülékek közös gyártására vonatkozó korábban bejelentett tervét. A svéd és a japán óriás együttes erővel próbálja megszerezni a világpiaci első helyet.

Előremenekül az Ericsson és a Sony az öldöklő piaci versenyben. A két meghatározó súlyú vállalat a mobilpiac jövőjére várhatóan jelentős hatást gyakorló lépést tesz, amikor a megfelelő üzletrészeket egy külön vegyes vállalatban egyesíti. A londoni székhellyel októbertől működni kezdő Sony Ericsson Mobile új fejezetet nyit a két fél céges történetében, új márkanév alatt teljesen új készülékek fejlesztésébe és forgalmazásába kezd.
Az üzletre vonatkozó szándéknyilatkozatot már áprilisban aláírták, de akkor sem számított meglepetésnek. Az Ericsson pénzügyi eredményeire ugyanis már jó ideje mázsás súlyokat rak a készülékgyártás. A svéd óriás működése felemásnak mondható, hiszen a mobilhálózatok kiépítésében, az ahhoz szükséges elemek tervezésében és gyártásában elsöprő sikereket tud felmutatni.
A készülékek terén viszont szakértők szerint az elmúlt egy-két évben késve reagált a piaci változásokra. A finn Nokia villámgyorsan ruházati kiegészítővé tette a mobiltelefont, és a hangsúlyt az olcsóbb készülékekre helyezte. Az Ericsson mobilok technikai és elektronikai megbízhatóságát ma sem kérdőjelezik meg, de magas árú és kevésbé divatos készülékeivel hátrányba került a cég. A Nokia kihívására a német Siemens és az amerikai Motorola is hamarabb válaszolt, ami csak súlyosbította a svédek helyzetét.
A cég az idén több fontos lépést tett a probléma megoldására. A karcsúsítás mellett döntött arról, hogy a készülékek gyártását kiszervezi a Flextronicshoz, erejét pedig egy partner bevonásával növeli. A Sony szinte tökéletesen alkalmasnak tűnik az együttműködésre. A japánok és a svédek épp azt tudják felmutatni egymásnak, amire a másiknak szüksége van. A Sony vitathatatlan és gazdaságilag is igazolt érdemeket szerzett a szórakoztatóipari piacon azzal, hogy az elektronikai termékek divatcikké válásában vezető szerepet játszik. A márka említésekor azonban a vásárlóknak ma még nem a mobiltelefon jut eszébe, ezen változtathat most az Ericsson tapasztalata. A svéd óriás ugyanis ragaszkodik ahhoz, hogy a saját kutatás-fejlesztési bázisát és világszerte kialakított marketingstratégiáját megtartsa. A japán--svéd -- egyelőre ismeretlen nevű -- hibridekben egyesíteni kívánják az Ericsson robosztus voltát és a Sony-formatervezést, s ettől a világpiaci elsőség megszerzését várják.

A múlt héten a Sony és az Ericsson véglegesítette a mobiltelefon-készülékek közös gyártására vonatkozó korábban bejelentett tervét. A svéd és a japán óriás együttes erővel próbálja megszerezni a világpiaci első helyet. Munkatársunktól-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.