A Csopak Rt. az elmúlt év októberében hozta létre a balatoni és a nyugat-magyarországi régió egyik kiskereskedelmi hálózatát, a 42 bolttal dolgozó Tempo Szupermarket Kft.-t, amely a hipermarketek és a diszkontok közötti piaci rést foglalja el. A cég idei árbevételi terve 15 milliárd forint, amelynek mintegy 30 százalékát a Balaton körüli boltok adják.
A Tempo Kft. még az idén el kívánja érni az ötvenes boltszámot, és 3 éven belül száztagú hálózat elérése a cél. Ennek érdekében a társaság a közel 1,5 milliárdos jegyzett tőkét -- több szakaszban -- 2 milliárdra emeli. Az eddigi, nagyrészt a tulajdonos Csopak Rt. ingatlanjain folytatott üzleti tevékenységét pedig -- aktív piacfeltáró munkával -- különféle bérleményekkel bővíti, ahol az üzleti berendezés, az egységes arculati elemek a Tempo Kft. finanszírozásában valósulnak meg. A piacbővüléshez folyamatosan együttműködő partnereket keres.
A január elseje óta működő Reál Rt.-t az Alfi-Ker Kft., az Alaszka Kereskedelmi Kft., az Arzenál Raktáráruház, a Hansa-Kontakt Kereskedelmi Kft., a Kontakt Nagykereskedelmi Kft. és a Taler Vegyiáru-nagykereskedelmi Kft. hozta létre azzal a céllal, hogy Magyarország egész területét ellássa élelmiszerrel és vegyi áruval. Azóta a Kontakt és a Hansa-Kontakt egyesült, és június 6-a óta keszthelyi székhelyű Z+D élelmiszer-nagykereskedés is a Reál teljes jogú tagja.
A Reál Rt. regionális raktárközpontokat hozott létre Kecskeméten, Szegeden, Nyíregyházán, Debrecenben, Miskolcon, Pécsett és Budapesten, s ezekhez csatlakozott a Z+D Kft. keszthelyi bázisa is.
A hálózat 1246 egysége közül 187 eladótere haladja meg a 200 négyzetmétert, és arculatuk már teljesen egységes. A kisebb alapterületű boltokat tömörítő B hálózat száma pedig a januári 797-ről 1059-re nőtt.