BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új köntösben a Pilsner Urquell

Világméretekben is naggyá akarja tenni a Pilsner Urquellt a magyarországi érdekeltséggel is bíró South African Breweries (SAB), ezért nagyszabású reklámkampányba kezd külföldön. A márkát egyébként már most is 56 országba exportálják, de a cég úgy gondolja, hogy sokkal több lehetőség van ebben a különleges sörfajtában.

A többségi tulajdonos dél-afrikai vállalat reklámkampánya a 25--40 év közötti korosztályt célozza meg, azokat, akik átmenetet képeznek a márkákat váltogató, illetve az egy márkához kötődő, konzervatív sörivók között. A kreatív munka még tart -- várhatóan az év végén jönnek ki az első reklámok a lapokban, illetve a televízióban. A reklámnak olyan arculatot akarnak adni, amely a Pilsner Urquell eredetiségét hangsúlyozza a Heineken semleges nemzetköziségével, a Coronita divatosságával, a Beck''s hűvös eleganciájával szemben. A reklám azt akarja sugallni, hogy aki Pilsner Urquellt iszik, az nem hétköznapi ember, karizmatikus és kompromisszumot nem ismerő egyéniség.
Első lépésként a söröspalackok külsejét változtatták meg, hogy -- elsősorban az USA-ban -- jobban felkeltsék a tengernyi márkához szokott fogyasztók figyelmét. Új, kisebb és könnyebb üvegekbe töltik a sört, a töltőautomatákat már üzembe helyezték a plzeni gyárban.
A SAB más beruházásokat is tervez, ezért a cég hatmilliárd korona hitelt vesz fel -- a legnagyobbat, amit valaha cseh vállalat kapott.
A Pilsner Urguellt egyébként a többi híres cseh sörrel -- Gambrinus, Radegast és Velkopopovicky Kozel -- a Plzensky Prazdroj palackozza. Utóbbi tavaly jött létre a Plzensky Prazdroj, a Radegast Nosovice és a Velké Popovice egyesülésével, s amelyben a SAB-nak többségi részesedése van. A részvénytársaság a cseh sörpiac 45 százalékát ellenőrzi, az idei első fél évben 323 ezer hektoliter sört exportáltak, 29,2 százalékkal többet, mint a tavalyi első fél évben. A legnagyobb kereslet a Pilsner Urquell iránt volt, amelyből az első hat hónapban 257 ezer hektoliter kelt el külföldön, 33 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában. A második helyet a Velkopopovicky Kozel szerezte meg, amelyből 48 ezer hektolitert adtak el. A harmadik a Radegast sör lett. Ebből a márkából 16 ezer hektolitert adtak el külföldön, 49 százalékkal többet, mint tavaly az első fél évben.
Csehország második legnagyobb sörgyári csoportosulása, a Prazské Pivovary (prágai sörgyár) tavaly 2,333 millió hektoliter sört gyártott.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.