A többségi tulajdonos dél-afrikai vállalat reklámkampánya a 25--40 év közötti korosztályt célozza meg, azokat, akik átmenetet képeznek a márkákat váltogató, illetve az egy márkához kötődő, konzervatív sörivók között. A kreatív munka még tart -- várhatóan az év végén jönnek ki az első reklámok a lapokban, illetve a televízióban. A reklámnak olyan arculatot akarnak adni, amely a Pilsner Urquell eredetiségét hangsúlyozza a Heineken semleges nemzetköziségével, a Coronita divatosságával, a Beck''s hűvös eleganciájával szemben. A reklám azt akarja sugallni, hogy aki Pilsner Urquellt iszik, az nem hétköznapi ember, karizmatikus és kompromisszumot nem ismerő egyéniség.
Első lépésként a söröspalackok külsejét változtatták meg, hogy -- elsősorban az USA-ban -- jobban felkeltsék a tengernyi márkához szokott fogyasztók figyelmét. Új, kisebb és könnyebb üvegekbe töltik a sört, a töltőautomatákat már üzembe helyezték a plzeni gyárban.
A SAB más beruházásokat is tervez, ezért a cég hatmilliárd korona hitelt vesz fel -- a legnagyobbat, amit valaha cseh vállalat kapott.
A Pilsner Urguellt egyébként a többi híres cseh sörrel -- Gambrinus, Radegast és Velkopopovicky Kozel -- a Plzensky Prazdroj palackozza. Utóbbi tavaly jött létre a Plzensky Prazdroj, a Radegast Nosovice és a Velké Popovice egyesülésével, s amelyben a SAB-nak többségi részesedése van. A részvénytársaság a cseh sörpiac 45 százalékát ellenőrzi, az idei első fél évben 323 ezer hektoliter sört exportáltak, 29,2 százalékkal többet, mint a tavalyi első fél évben. A legnagyobb kereslet a Pilsner Urquell iránt volt, amelyből az első hat hónapban 257 ezer hektoliter kelt el külföldön, 33 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában. A második helyet a Velkopopovicky Kozel szerezte meg, amelyből 48 ezer hektolitert adtak el. A harmadik a Radegast sör lett. Ebből a márkából 16 ezer hektolitert adtak el külföldön, 49 százalékkal többet, mint tavaly az első fél évben.
Csehország második legnagyobb sörgyári csoportosulása, a Prazské Pivovary (prágai sörgyár) tavaly 2,333 millió hektoliter sört gyártott.