Air France-tulajdon az Alitaliában?

Nem kizárt, hogy az Air France még a nyáron 14 százalékos részesedést vásárol az olasz Alitaliában - jelezte az olasz közlekedési miniszter egyik helyettese. Ugo Martinat szerint ez kisebbségi tulajdon lenne, nem biztosítana meghatározó befolyást. Mindazonáltal sokat segítene a régóta bajban lévő olasz légiforgalmi vállalatnak, ráadásul az Alitalia csatlakozhatna az erősödő SkyTeam nemzetközi légiszövetséghez. Jelenleg az olasz állam 53 százalékban tulajdonosa az Alitaliának. (Reuters)



Leépítések a Miramaxnál

A közeljövőben 15 százalékkal csökkenti dolgozói létszámát a Miramax, a Walt Disney Corp. leányvállalata, annak ellenére, hogy filmjei Oscar-díjakra számíthatnak. Hollywood egyik legnagyobb filmstúdiójánál 75 vezető beosztású munkatársat bocsátanak el, olyanokat, akik a filmgyártásban, illetve a pr területén tevékenykednek. A jelenleg 540 főt foglalkoztató társaság vezetése a leépítés okai között említette a Talk magazin pénzügyi nehézségeit. A magazin az idén februárban megszűnt, miután a kiadó 50 millió dolláros veszteséget halmozott fel. Jelentős gondot okozott a Miramaxnak az is, hogy fél évet csúszik a Gangs of New York bemutatója, amit Martin Scorsese forgatott 100 millió dollárért, főszereplője Leonardo diCaprio. (VG)



Rekordveszteség a KPN-nél

A holland piac legnagyobb vállalati veszteségét érte el a KPN távközlési szolgáltató. A 7,5 milliárd eurós negatívum ellenére a befektetők alapvetően bíznak a fél éve krízishelyzetbe jutott vállalat vezetésének átszervezési programjában. A magyar piacon a Pantel és az Euroweb révén jelen lévő társaság továbbra is megőrzi a harmadik legnagyobb német mobilszolgáltatóban, az

E-Plusban lévő részesedését, bár az ott elszenvedett értékvesztés a pénzügyi nehézségek fő oka. A KPN az idén egy számjegyű forgalomnövekedéssel számol, a bevétel így az év végén 13 milliárd euró körül alakulhat, az adózás előtti eredményben ugyanakkor két számjegyű bővülés a cél. (Financial Times)



Scania-részesedést venne a Hino

A Toyota résztulajdonában lévő Hino, a tavaly összesen 80 ezer járművet értékesített négy japán teherautó-gyártó legnagyobbika, megvenné a Scania Volvo-tulajdonban lévő stratégiai részvénycsomagját. A Hino középkategóriás teherautókkal és motorokkal látná el a Scaniát, az pedig kamionokat szállítana cserébe. Ez egyben azt is jelentené, hogy a Hino márkanév megjelenhetne Európában, a Scania pedig megvethetné lábát az egyébként szinte bevehetetlen japán piacon. Ismeretes, hogy Brüsszel - a Renault-val kötött szövetség miatt - arra utasította a Volvót, hogy 2003 végéig adja el 45 százalékos Scania-részesedését. Piacelemzők szerint az üzlet értéke kétmilliárd euró körüli lehet. (VG)