Nem enyhül az árharc a kiutaztatói piac résztvevői között, hiszen ahogy a téli szezonban, úgy a nyári időszak útjainál is megjelentek azok az utazási irodák, amelyek az önköltségi ár alatt vagy akörül kínálják programjaikat. A magyar tulajdonban lévő, kisebb utaztatóvállalkozások úgy vélik, félni nem a nagy nemzetközi cégek magyarországi jelenlététől, hanem a tisztességtelen árakkal, rövid távon gondolkodó utaztatóktól kell. Sokan tartanak attól, hogy megismétlődik a néhány évvel ezelőtti Jorgos Travel-HTC csőd, s ez ismét sokat ártana a hazai utaztatói szakmának.
Ifj. Kenessey Gábor, az Eurotours ügyvezetője szerint ellentmondásos a turizmus helyzete, hiszen a háború miatti nemzetközi feszültség némileg még érezteti hatását, emellett a SARS-vírus is visszatartja az embereket a hosszabb utazástól, az üdülési csekk adómentes határának emelése pedig a belföldi pihenésre ösztönöz. Ugyanakkor a külföldi hotelek, egy-két kivétellel, nem engednek az árakból. Molnár Judit, az OTP Travel ügyvezetője is azt tapasztalja, hogy a partnerek nem nagyon adnak kedvezményeket - kivéve a nehezebben eladható helyeken -, hiszen noha Nyugat-Európából kevesebben utaznak, ám az orosz vendégek szinte ellepik a dél-európai, észak-afrikai üdülőhelyeket - mondja.
Persze az árverseny nem mindenütt jellemző, hiszen - mint Simon András, a Malév Air Tours ügyvezetője mondja - cége hagyományos piacain nem várható nagy harc, mivel a spanyol, a portugál üdülőhelyeken, illetve az európai nagyvárosokban kiegyensúlyozott a kínálat. Ahol viszont túlkínálat van, ott elképzelhető az egymás alá ígérés.
Az igazi nagy kockázatot a charterpiac rejti - véli ifj. Kenessey Gábor -, hiszen az idén nyáron mintegy heti 60 járat indul, aminek a fele lehet kifizetődő. Így már arról is lehet hallani, hogy a lekötött charterláncok megrövidülnek, az első járat egy vagy akár két héttel is később indul a tervezettnél, s nem kizárt, hogy az utószezon is előbb befejeződik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.