A kiutaztatócégek nem tervezik korábban kiajánlott katalógusáraik emelését, mert megítélésük szerint ezt nem fogadná el a piac. Már márciusban is látni lehetett, hogy az idén még a tavalyinál is keményebb árharc lesz a piacon. Ez be is következett: a nyár elején több cég csupán a repülőjegy áráért kínálja egyhetes, háromcsillagos szállodában, ellátással és repüléssel szervezett üdüléseit, főként az észak-afrikai és közel-keleti üdülőhelyeken. Szakmai körökben úgy vélik, egyes cégek a célország kormányainak anyagi támogatását élvezve tudják irreálisan olcsón árulni az utakat. A biztos tulajdonosi és így anyagi háttérrel rendelkező multik magyarországi cégei természetesen könnyebben kezelik ezeket a helyzeteket. A forint gyengülése a kiutaztatói piacon főként a magyar tulajdonú kis- és középvállalkozásoknak okoz gondot. Több cégvezető elmondta lapunknak, számítottak erre a lépésre, ezért az idei árak kialakításakor a mostanihoz közeli árfolyammal dolgoztak.
A charterező társaságok sem terveznek áremelést. Farkas Attila, a Travel Service ügyvezetője a Világgazdaság érdeklődésére elmondta, a forint gyengülése kapcsán még nem foglalkoztak az áremeléssel.
Mint ifj. Kenessey Gábor, az Eurotours ügyvezetője érdeklődésünkre elmondta, a kiutaztatóknak már eddig is számos nehézséggel kellett szembenézniük. Így a szezon indulásakor hideg zuhanyként jött a forint gyengülése. De biztos, hogy az Eurotours nem emeli árait. Hasonlóan értékeli a helyzetet Molnár Judit, az OTP Travel ügyvezetője, aki szerint cégét kisebb mértékben érinti az árfolyamsáv eltolása, miután beutaztatói üzletágukban az elszenvedett veszteség egy része visszajön. A Malév Air Toursnál sem lesz árkorrekció, a cég emiatt jelentős veszteséggel sem számol, hiszen a be- és a kiutazás közel azonos nagyságrendű. Így a veszteség és a nyereség kiegyenlíti egymást - közölte Simon András ügyvezető.
Galla Gábor, a Magyar Turizmus (MT) Rt. vezérigazgatója úgy véli, a forint árfolyamváltozása önmagában nem élénkíti fel a beutazást, az itt lévő külföldiek ugyanakkor nyilván többet költenek majd. A másik pozitívuma az árfolyamváltozásnak, hogy a kiutazás drágulásával talán több ember marad itthon és pihen belföldön. Így ez a forgalomélénkülés mindenképpen jó hatással lehet a turizmus eredményére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.