Viszonylag egyszerű osztályozni a sportfogyasztókat. Nem is ez jelenti a sporttal kapcsolatos termékeket és szolgáltatásokat kínáló vállalkozások számára a kihívást, hiszen ez csak egy eszköze annak, hogy kidolgozzák stratégiájukat a minél nagyobb biznisz reményében. A feladatot s a kemény munkát az jelenti, hogy meg- vagy kitaláljuk azokat a fogásokat, amelyekkel meg tudjuk fogni a sport iránt érdeklődőket, majd érdeklődésüket fenntartva a fogyasztónál is nagyobb fogyasztóvá tegyük őket. Azok a sportszervezetek, amelyek készek és képesek megfelelni ennek a kihívásnak, legfényesebb sikerüket arathatják - összegzi a sportbizniszt körbejáró tanulmányában az A.T. Kearney tanácsadó cég.
Ahhoz, hogy valakit sportfogyasztóvá tegyünk, pontosan fel kell mérnünk, mire van igénye, mikor van arra a bizonyos termékre vagy szolgáltatásra szüksége, s mennyit hajlandó áldozni rá. Ahhoz, hogy megfelelő termékeket a megfelelő időben és a megfelelő áron tudjunk piacra dobni, pontosan ismernünk kell a célcsoportot, esetünkben a sport iránt ilyen vagy olyan fokon érdeklődők csoportjait, azoknak jellemző viselkedését, szokásait. Ennek ismeretében, ahhoz igazodva kell - a következő lépésben - kidolgozni a megfelelő stratégiát, hogy minél többet vásároljanak a kapcsolt termékből, szolgáltatásból.
A fogyasztók megnyerésének és megtartásának céljából kidolgozandó stratégiának egymást követő, egymásra épülő lépésekből kell állnia. Az első, a sportszervezetnek pontosan meg kell határozni a kínált terméket vagy szolgáltatást. A következő feladat egyedülálló élményt biztosítani a fogyasztónak, amit személyre, pontosabban csoportra szabottan lehet elérni. Míg ugyanis például a fanatikusok számára a tartalom nagyon fontos (jó játék és éles küzdelem), addig a társasági vagy az alkalmi nézők számára fontosabb maga az esemény és stadionélmény. Mindezeket hagyományos "fogásokkal" biztosítani lehet, ugyanakkor az új fogyasztók bekapcsolásában már főként in-teraktív eszközöket kell bevetni: egy-egy adott sportrendezvényhez kapcsolódó, élőben zajló nyereményjátékot vagy a fantáziajátékokat, azok közül is főként az online játékokat. Hogy érdemes erre áldozni, mi sem mutatja jobban, mint a tény, hogy az USA-ban évi durván 5 milliárd dollárnyi bevétel származik a fantáziajátékokból, amelyekben 30 millióan vesznek részt, s jó részükből komoly sportfogyasztó válik; elsősorban a sportcsillagot követő csoport tagjai kerülnek ki közülük.
Hasonlóan fontos a márkanév kialakítása. A professzionális sportszervezetek jó kilencven százaléka nemcsak hogy kiaknázza az ebben rejlő lehetőségeket, de külső szakemberekkel készítteti el profi márkastratégiáját. A megfelelő stratégia olyan, amely a sportfogyasztók minden csoportjára épít, mindegyikük számára kínál figyelemfelkeltő elemeket. A márkanév bevezetése a köztudatba, majd a figyelem folyamatos fenntartása iránta nem túlságosan trükkös. Első lépésben az alapterméket kell kidolgozni, ami általában adott (egy-egy klub neve például), s kevés kivétellel csak a név alapján különböztethető meg az egyik a másiktól. A következő feladat éppen ezért az, hogy jól megkülönböztethetővé tegyük a márkát, amit főként úgy lehet elérni, hogy hozzá kapcsolódó "tulajdonságokat" sulykolunk a fogyasztókba, olyanokat, amelyek az utóbbiak érzelmeire hatnak. A legfejlettebb stratégiák már azt eredményezik, hogy a fogyasztó igazi értékeket kap, olyat, amely a sporttartalomtól függetlenül is megél. Erre a legjobb példát az olimpiai játékok jelentik; ha úgy tetszik, ez a márkanév a kiemelkedő sportesemények mellett olyan fontos értékekkel párosul, mint a multikultúra, a barátság, a fair versengés, az amatőr sport ünnepe. Ez pedig már nemcsak a sportrajongókra hat, hanem azokra is, akiket végképp nem érdekelnek a sportok.
S végül egy jó tanács a sportbizniszben érdekeltek: kommunikálni kell a sportfogyasztókkal! Ma már ennek a fejlett technika kiváló hátteret biztosít, az internettől a fizetős televízión át a mobiltelefonig számos eszközt lehet és kell is kihasználni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.