BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Malév-HNA járat Pekingbe

Legkésőbb augusztusig beindul a Malév és a magánkézben lévő dél-kínai Hainan Airlines (HNA) közösen üzemeltetett heti három járata Budapest és Peking között - tudatta tegnap a Malév, miután Sándor László vezérigazgató a minap memorandumot írt alá a távol-keleti országban. A HNA résztulajdonosa egyebek között Soros György magyar származású üzletember is - írta a Reuters.

Egyelőre nem dőlt el, hogy milyen menetrend szerint repül majd a HNA Boeing-767-300-as gépe, és azt sem rögzítették, hogy milyen értékesítési csatornákat vesznek igénybe. Erről ma Budapesten folytatják a tárgyalásokat. A végleges szerződést jövő hónapban állítják össze, és legkésőbb március elejéig aláírják. Egy ilyen repülőgépre egyszerre 199 turista és 34 businessutas fér fel, feltehetően ezen az arányon nem is változtatnak, mert várhatóan főleg nagyobb turistacsoportok érkeznek majd Közép-Európába. A Malévnak már volt menetrend szerinti járata Kínába 1998. szeptember 1. és 2002. március 24. között, de a légitársaság nem rendelkezett a gazdaságos üzemeltetéshez megfelelő feltételekkel.

Tavaly a magyar kormányfő és a gazdasági miniszter kínai útján viszont azt szorgalmazták, hogy ismét legyen közvetlen járat a két főváros között. Több magyar utazási iroda is jelezte, hogy megfelelő kínai partner esetén azonnal bekapcsolódna a repülőgépek feltöltésébe, így évente több ezer kínai turista érkezhetne Budapestre.

A HNA anyacégén, a HNA Groupon belül több leányvállalat is foglalkozik a szállodák és utazási irodák üzemeltetésével, ez segítheti a járat folyamatosan magas kihasználtságát.

A Malév a több hónapos piackutatás és tárgyalások eredményeként választotta a magánkézben lévő Hainan Airlines csoportot, mert a nagy légitársaságoknál rugalmasabb együttműködési feltételeket ajánlott. A HNA csoport ingatlanfejlesztéssel, valamint életbiztosítással is foglalkozik, számos üzleti lehetőséget kínál a Malév számára, akár a légi áruszállítás, akár a turizmus területén.

A formálódóban lévő HNA-kapcsolat lendíthet a Malév hosszú távú járatait érintő üzletmeneten, de nem feledteti, hogy még mindig nem döntötte el: fennmaradjon-e egyáltalán a régóta veszteséges torontói és a New York-i járat, s ha igen, akkor milyen formában alakítsa át az üzemeltetést.

Szakértők szerint a Malév várhatóan még az idén eladja nagygépeit, s közös üzemeltetésű formára tér át valamelyik nagyobb partnerével. Ha a cég gyorsan belép a SkyTeam szövetségbe, akkor ez az észak-amerikai tagok közül a Northwest Airlines vagy a Delta Air Lines lehet.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.