BUX 38,644.57
-1.50%
BUMIX 3,853.23
+0.02%
CETOP20 1,945.79
-0.35%
OTP 8,530
-5.33%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.40%
+0.42%
ZWACK 17,450
+0.29%
0.00%
ANY 1,600
-0.62%
RABA 1,145
-1.72%
0.00%
-3.62%
-1.35%
+0.47%
0.00%
-5.14%
-1.90%
0.00%
-0.54%
OTT1 149.2
0.00%
-2.24%
MOL 2,560
+2.24%
+0.77%
ALTEO 2,270
+3.18%
0.00%
+1.87%
EHEP 1,545
-3.13%
0.00%
+0.79%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.35%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-1.16%
-7.46%
0.00%
+0.96%
NUTEX 10.85
+2.36%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,700
+9.79%
+4.53%
NAP 1,188
-1.49%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Világautó lehet a Daciából

Novembertől már a magyar piacon is kapható lesz a Renault-hoz tartozó Dacia új modellje. Az új "népautót" Románia mellett Oroszországban és Iránban is gyártani fogják. A kocsiból az évtized végére világszerte évi félmilliót tervez eladni a cég.

Novemberben lép a magyar piacra a Renault-csoport által felélesztett Dacia márka új modellje. Az X90 kódon emlegetett autó árát versenyképesnek tartja az importőr Renault Hungária Kft., de konkrét számot egyelőre nem közölt. A hírügynökségi jelentések korábban 5 ezer eurós, középkategóriájú modellként írtak az X90-ről. A 2001-es első híradások óta a franciák lényegében újjáépítették a romániai gyárat, erre hírek szerint több mint 400 millió eurót fordítottak.

A Renault afféle világautóként tekint az új Daciára, hiszen oroszországi gyára már jövőre, az iráni pedig - a tervek szerint - 2006-ban kezdi meg a termelést, s 2010-re évi félmilliót kívánnak belőle piacra dobni világszerte.

Az orosz Avtoframos 62 százaléka a Renault-é, amely 230 millió eurót szán a vegyesvállalatra, a többi Moszkva városáé. Az évi 60 ezres kapacitású gyár termelése persze nem árasztja el a piacot, hiszen Oroszországban évi 1,5 millió gépjármű kel el, s ebből mintegy 900 ezer készül helyben. A 67 milliós Iránban évi 700 ezer személygépkocsi és kisáruszállító kel el, s ehhez a mennyiséghez járulna hozzá az 51 százalékos Renault-részesedéssel a következő hetekben létrehozandó vegyesvállalat évi 100 ezres termelése.

A Renault-csoport az elmúlt hat év során konszolidálni tudta európai pozícióit, legalábbis, ami a személygépkocsik és a kisteherautók piacát illeti. A siker záloga az elmúlt évben egyértelműen a Mégane volt, de az Espace, a Clio és a Trafic modellek is hozzájárultak ahhoz, hogy a francia gépkocsigyártó piaci részesedése Európában elérje a 11 százalékot. A meghatározó nyugat-európai eladások mellett a cég tavaly jó eredményeket könyvelhetett el Közép- és Kelet-Európában is. A tíz százalék körüli piaci részesedés azonban a Skoda után itt csak a második helyhez volt elegendő. A Renault Szlovéniában, Horvátországban és a lengyeleknél piacvezető márkának számít.

Renault-expanzió Kelet-Európában Novembertől már a magyar piacon is kapható lesz a Renault-hoz tartozó Dacia új modellje. Az új "népautót" Románia mellett Oroszországban és Iránban is gyártani fogják. A kocsiból az évtized végére világszerte évi félmilliót tervez eladni a cég.

VG-összefoglaló

-->

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek