TV Digital: új tévéújságot ad ki a Springer
Új, a digitális televíziók programjait is tartalmazó műsorújságot ad ki az Axel Springer Verlag Németországban, a lap ma kerül először az utcára. A 224 oldalas kétheti magazint 50 centes bevezető áron dobja piacra Európa legnagyobb lapkiadója. A kiadvány nemcsak a 37 szabadon fogható adó program kínálatát tartalmazza, hanem mintegy 30 Premiere-csatorna műsorát, valamint a digitális televíziók kínálatát is feltünteti. A TV Digital a tervek szerint a piacvezetőnek számító Hörzu mellett a második legnagyobb ilyen típusú kiadvány lesz. Jelenleg hatmillió háztartásban foghatóak digitális adók az országban, ez a szám 2010-re várhatóan 35 millióra nő. (VG)
Összevonja LCD-gyártását a Seiko és a Sanyo
A Seiko Epson Corp. és a Sanyo Electric Co. közös vállalatot alapít októberben folyadékkristályos képernyők (LCD) gyártására. A szerződés értelmében a Sanyo Epson Imaging Devices Corp. elnevezésű közös cég mobiltelefonokban, digitális fényképezőgépekben, gépjárművek irányítási berendezéseiben és más elektronikus készülékekben használatos kis- és középméretű színes képernyők gyártásával és fejlesztésével foglalkozik majd. A vállalat 55 százalékban a Seiko Epson, 45 százalékban pedig a Sanyo tulajdonában lesz. (Reuters)
Szerződött a WIZZ Air és a Lufthansa Technik
A WIZZ Air diszkont-légitársaság együttműködési megállapodást írt alá a Lufthansa Technik AG-vel, a világ egyik vezető karbantartási szolgáltatásokat nyújtó cégével. A következő öt évben a Lufthansa Technik teljes körű szolgáltatást, berendezésjavítási szolgáltatásokat, forgalmi és hangár karbantartásokat nyújt majd a Wizz Air Airbus-flottája részére. A légitársaság a flotta első hat gépét a következő három hónap folyamán veszi át, 2004 végéig pedig további három repülőgép érkezik meg. A flotta évente körülbelül tíz új repülőgéppel bővül, így a Wizz Air egy igen dinamikus növekedés révén a régió egyik vezető légitársasága lesz. Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója szerint a most megkötött üzlet - meglehetősen átfogó természete miatt - több hónap előkészítő munkát igényelt, ám kétségkívül jelentős mérföldkő a cég életében. (VG)
Lelassult a Ferrari-Maserati
A Ferrari-Maserati olasz sportautógyártó csoport 2003. évi adózott nyeresége 19,9 millió euró lett, 7,9 százalékkal kisebb az előző évinél. A több mint felerészben a Fiat csoporthoz tartozó vállalkozás forgalma ugyanakkor 4,4 százalékkal, 1,261 milliárd euróra nőtt. A múlt évben 7077 autójuk talált gazdára, ebből 4238 volt a Ferrari márka. A vállalatnál az árfolyamok kedvezőtlen hatásának tulajdonították az eredmény romlását, a gyenge dollár elsősorban amerikai üzleti tevékenységük profittermelő képességét csökkentette. Ugyanakkor a gyártó a fejlesztésekbe történt beruházások magas költségével is indokolta profitjának apadását. (Reuters)
Benzinkutakat nyit a Metro és a Carrefour
Szlovákiában újabb külföldi áruházlánc tervez benzinkutat nyitni: a francia Carrefour és a holland Ahold után a német Metro Cash & Carry láncolatnak lesznek benzinkútjai a bevásárlóközpontjai közelében. Az egyik benzinkút már elkészült Zsolnán, a következő a Pozsony melletti Ivankán, Kassán és Nyitrán nyílik az idén májusban és júniusban. A Metro a versenytársaknál olcsóbban adja majd a benzint - közölte Ladislav Zember, a Metro regionális igazgatója. Az Aholdnak jelenleg egy kútja van Szlovákiában, és az idén további négyet tervez nyitni. A Mol többségi tulajdonában lévő Slovnaft jelenleg literenként 34 koronáért adja a normálbenzint, 34,40-ért a szupert és 32,90-ért a dízelt. Az áruházláncok kútjainál 2 koronával olcsóbb az üzemanyag literje. (APA)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.