BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az év végére több mint 200 hazai Shell-kút lesz

A 178 töltőállomást üzemeltető Shell Hungary Rt. kiskereskedelmi üzletága 2003-ban jelentősen növelte árbevételét és nyereségét - jelentette be Erényi Balázs kiskereskedelmi igazgató a társaság új, 100-as oktánszámú V-Power Racing benzinjének bemutatója alkalmából, ám auditált adatok hiányában konkrétumokat még nem tudott mondani.

Miközben a Shell Hungary egészének árbevétele növekedett, nyeresége csökkent, miután 45-öt átvett és átalakított a 70 magyarországi Total-benzinkútból. A többi kút átvétele folyamatban van. Az akvizícióval az olajtársaság teljes hálózatában dolgozók száma 2000-ről 2600 fölé emelkedett. Mindezeken felül a Shell további 5 új üzemanyagtöltő állomást nyitott meg 2003-ban mintegy 2,2 milliárd forintos beruházási költséggel.

Erényi Balázs kitért arra, hogy az átvétel után kutanként 5-6 fővel növelték az alkalmazotti létszámot, s a forgalom is közel 20 százalékkal bővült. A Royal/Dutch Shell Group 2003. április 1-jén jelentette be a TotalFinaElf (TFE) csoporttal való adásvételi szerződés aláírását, amelynek értelmében németországi töltőállomásokért cserébe a Shell magyar-, cseh- és franciaországi kiskereskedelmi hálózatokat vásárol a TFE-től.

A magyarországi üzemanyag-kiskereskedelemben a Shellnek 23 százalékos piaci részesedése van, az egy töltőállomásra jutó évi 4 millió literes értékesítéssel pedig piacvezető.

Magyarországot nem érinti a Shell Rt. anyacégnek az a szerdai bejelentése, hogy a cég európai információtechnoló-

giai részlegeinél az elkövetkezendő két évben legkevesebb 1900 munkahelyet megszüntetnek, illetve Ázsiába visznek át - mondta Erényi Balázs, rámutatva, hogy az anyacég a Shell Hungary tevékenységének informatikai hátterét eddig is külföldről biztosította, másrészt a Shell európai lojalitás programjának informatikai központja továbbra is Magyarországon működik. A Shell lojalitás programjához kapcsolódó Smart kártyával immár 2 millióan rendelkeznek Magyarországon.

Az új benzinnel kapcsolatban a kiskereskedelmi igazgató elmondta, hogy a Shell magyarországi üzemanyag-forgalmából mintegy 25 százalékkal részesednek az úgynevezett prémium üzemanyagok. Az 1999-ben bevezetett Shell V-Power adta 2003-ban az értékesítés 21-22 százalékát, az eddig forgalmazott V-Power Racing pedig további 4-5 százalékkal részesedett az értékesítésben. (DK)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.