A 178 töltőállomást üzemeltető Shell Hungary Rt. kiskereskedelmi üzletága 2003-ban jelentősen növelte árbevételét és nyereségét - jelentette be Erényi Balázs kiskereskedelmi igazgató a társaság új, 100-as oktánszámú V-Power Racing benzinjének bemutatója alkalmából, ám auditált adatok hiányában konkrétumokat még nem tudott mondani.
Miközben a Shell Hungary egészének árbevétele növekedett, nyeresége csökkent, miután 45-öt átvett és átalakított a 70 magyarországi Total-benzinkútból. A többi kút átvétele folyamatban van. Az akvizícióval az olajtársaság teljes hálózatában dolgozók száma 2000-ről 2600 fölé emelkedett. Mindezeken felül a Shell további 5 új üzemanyagtöltő állomást nyitott meg 2003-ban mintegy 2,2 milliárd forintos beruházási költséggel.
Erényi Balázs kitért arra, hogy az átvétel után kutanként 5-6 fővel növelték az alkalmazotti létszámot, s a forgalom is közel 20 százalékkal bővült. A Royal/Dutch Shell Group 2003. április 1-jén jelentette be a TotalFinaElf (TFE) csoporttal való adásvételi szerződés aláírását, amelynek értelmében németországi töltőállomásokért cserébe a Shell magyar-, cseh- és franciaországi kiskereskedelmi hálózatokat vásárol a TFE-től.
A magyarországi üzemanyag-kiskereskedelemben a Shellnek 23 százalékos piaci részesedése van, az egy töltőállomásra jutó évi 4 millió literes értékesítéssel pedig piacvezető.
Magyarországot nem érinti a Shell Rt. anyacégnek az a szerdai bejelentése, hogy a cég európai információtechnoló-
giai részlegeinél az elkövetkezendő két évben legkevesebb 1900 munkahelyet megszüntetnek, illetve Ázsiába visznek át - mondta Erényi Balázs, rámutatva, hogy az anyacég a Shell Hungary tevékenységének informatikai hátterét eddig is külföldről biztosította, másrészt a Shell európai lojalitás programjának informatikai központja továbbra is Magyarországon működik. A Shell lojalitás programjához kapcsolódó Smart kártyával immár 2 millióan rendelkeznek Magyarországon.
Az új benzinnel kapcsolatban a kiskereskedelmi igazgató elmondta, hogy a Shell magyarországi üzemanyag-forgalmából mintegy 25 százalékkal részesednek az úgynevezett prémium üzemanyagok. Az 1999-ben bevezetett Shell V-Power adta 2003-ban az értékesítés 21-22 százalékát, az eddig forgalmazott V-Power Racing pedig további 4-5 százalékkal részesedett az értékesítésben. (DK)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.