Előrehaladott tárgyalásokat folytat a Wizz Air arról, hogy további több 10 millió eurót von be a cégbe intézményi befektetőktől - mondta tegnap a társaság kommunikációs igazgatója arra a kérdésünkre, amelyet a néhány hónapja kilátásba helyezett újabb tőkeemelésről tettünk fel. Az idén januárban a társaság még azt közölte, hogy a kezdőtőke hamarosan további 40-60 millió dollárral (kb. 30-40 millió euró) növekszik. A diszkont-légitársaság eddig több mint hatmillió eurót vont be.
Arra a kérdésre, hogy mikor száll fel az első gép Ferihegyről, azt mondta: a későbbiekben jelölik meg a pontos dátumot. Néhány héttel ezelőtt azt közölték, hogy még májusban sor kerül erre. Jegyet egyelőre csak a cég lengyelországi ügyfelei foglalhatnak, Katowicéből május 19-én indul az első járat Londonba.
Váradi József vezérigazgató tegnap a CNBC TV-nek adott nyilatkozatában azt fejtegette: a magánbefektetők és kockázatitőke-alapok finanszírozásának lezárása után a tőzsdéről is befektetést akarnak szerezni. Váradi József szerint pontos dátumról még korai nyilatkozni, a Wizz Air elsődleges nyilvános részvénykibocsátását két-három éven belül tervezik. Az olcsó üzemelési modellt választott légitársaság eddig hat Airbus A320-as repülőgépet szerzett be, további hármat még az idén állít forgalomba, majd évente tíz géppel tervezi gyarapítani a flottát.
A Wizz Airt tavaly szeptemberben jegyezték be a brit cégjegyzékbe, majd leányvállalatokat alapítottak Magyarországon és Lengyelországban. A Wizz Air Hungary Kft. 97 százalékban a Wizz Air Ltd. tulajdonában van, 3 százalékot pedig a Swing Management Co. birtokol. Eddig a Budapest Airport Rt.-n, kívül a katowicei, a krakkói és a gdanski, továbbá a Brüsszel körzetében lévő Charleroi repülőtér üzemeltetőjével írtak alá szerződést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.