Ma éjjel elindulnak Németországba rakodni egy új fuvarozócég, a Trans Europe Logistics Rt. kamionjai, melyek az uniós csatlakozás révén már nemzetközi tevékenységi engedély nélkül is átléphetik a határt.

A csatlakozással leomlanak az adminisztratív korlátok, s már nem csak 5500 jármű vehet részt a nemzetközi fuvarozásban. Eddig a kvótarendszer alapján a fuvarvállalkozások ennyi hazai járműre kaptak engedélyt.

Májustól minden, az EU-követelményeknek megfelelő vállalkozás megkaphatja az eurolicencet, és belevághat a külföldi fuvarozásba. Így tesz a Trans Europe Logistics Rt. is, amelynek székhelye és telephelye Gyálon, az Autóker telepén van. A társaságot a magyar tulajdonban lévő Skoglund Holding Rt. mint pénzügyi befektető, valamint két magánszemély - Urbán Lajos és Szokolics Attila - hozta létre februárban, 159 millió forintos alaptőkével. (Urbán Lajos tavaly a Hungarocamion helyettes vezérigazgatói székét hagyta ott, Szokolics Attila a HC fuvarozási igazgatója volt.) A cég flottája 75 DAF vontatóból és 80 Schwarzmüller ponyvás, nyerges megapótkocsiból áll, ezeket nemrég vásároltak a Raiffeisen Lízing Rt. finanszírozásában.

Mint Urbán Lajos lapunknak elmondta, a flotta hosszú távú kihasználtsága biztosított: 25 szerelvény számára a Masped T. Logistic ad megbízást, 50 pedig a német Transalkim GmbH megbízásából Német- és Törökország közt szállít a 100 köbméteres pótkocsikkal. A tervek szerint év végéig több mint százra nő a szerelvények száma, később 200-300 gépjárműre nő a flotta.

Május-júniusra több olyan cég rendelt kamiont a Hungarotruck Kft.-től, amelynek korábban nem volt nemzetközi fuvarengedélye. A társaság a tavalyi 257 után az idén 500 tizenöt tonna feletti kamion eladására készül - mondta Czakó László, a 6 tonnánál nagyobb DAF teherautót forgalmazó Hungarotruck Kft. ügyvezető igazgatója.