BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jó befektetés a humánerő

A vállalati sikerhez rövid távon a profitabilitás, hosszú távon az ügyfél- és a dolgozói elégedettség is szükséges - hangzott el tegnap az Országos Humánpolitikai Egyesület (OHE) által szervezett 14. országos humánpolitikai konferencia nyitónapján.



Hamar kiderült, hogy a résztvevők az emberi erőforrásra költött forintokat befektetésnek tartják, amely hozzájárul a vállalat sikeréhez. Horváth István, a Legrand Rt. vezérigazgatója és Gáborné Sebesi Katalin, a cég humánpolitikai vezetője kiemelte: a hr szerepe és helye elsősorban a szervezet első számú vezetőjétől függ. Ha a vezető partnerként kezeli, akkor van súlya a hr-nek a szervezeten belül, ha nem, akkor megmarad a végrehajtó, adminisztratív szerepkörben.

Turányik László, a Herendi Porcelánmanufaktúra Rt. humánpolitikai igazgatója arról beszélt, hogy a cégüknél elvégzett munkavállalói elégedettségi vizsgálatok azt mutatják, a munkatársak és a vezetés közötti kommunikáció fejlesztése állandó igény. Közvetlen és személyes kapcsolatuk pszichológiai értelemben is nagyon fontos, hiszen a vezetés hitelességét növeli az őszinte dialógus megteremtése.

A leghatékonyabbnak tűnő szervezeti felépítések mit sem érnek azonban, ha a munkakörökben nem megfelelő képzettségű, tapasztalatú és motiváltságú emberek tevékenykednek - derült ki Kirner Dezső, a Vodafone hr-igazgatójának előadásából. Szerinte a szervezet- és személyzetfejlesztésnek dinamikus egységben kell lennie.

Bár a központi közigazgatásban leépítések vannak, a köztisztviselők számára ugyanolyan fontos a jó felkészültség, a képzéseken való részvételi lehetőség. Hegedűs Lajos, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium főosztályvezetője, valamint Nagyné Maros Jolán szakmai tanácsadó szerint a közigazgatási szakvizsga, az integrációs képzés, a nyelvoktatás, a korrupció elleni oktatás és a vezetői tréningek voltak a legfontosabb képzések a minisztériumban.

Heit Gábor, az ÁPV Rt. ügyvezető igazgatója utalt rá, hogy a magyar munkavállalók a nemzetközi mérce szerint is jól képzettek. Ledolgozták az idegen nyelv, a menedzsmenttechnika területén meglévő hátrányukat. A szervezeteken belül az elkövetkező időszak jellemzője nem a specifikus ismeretek átadása lesz, hanem az értékesítés és ügyfélszolgálat időszaka. Vagyis a gazdasági szereplőknél a szervezet egésze értékesítési, ügyfélszolgálati pont lesz

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.