Ötödével csökkent az elmúlt egy évben a folyadékkristályos (LCD-) és plazmatelevíziók ára - közölte érdeklődésünkre Maurer Andor, a Media Markt Saturn Holding Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója. A 20 százalékos árcsökkenés mellett a nagy nyári sportesemények, mint a labdarúgó Európa-bajnokság és az olimpia hatása is tetten érhető abban, hogy megháromszorozódott a kereslet a legújabb technológiát képviselő készülékek iránt. Szintén jelentős, mintegy 40 százalékos árcsökkenés ment végbe a hagyományos televíziók esetében, ami szintén érezteti hatását az értékesítési adatokon, hiszen 80 százalékkal több fogy belőlük, mint egy évvel korábban - mondta el Maurer Andor.
Ugrásszerűen megnőtt az érdeklődés a vendéglátóhelyeken a plazmatévék iránt, ami egyértelműen a portugáliai futball Eb hatásának tudható be - számolt be a tapasztalatokról Kiss Zoltán, az Euronics Magyarország műszaki áruházlánc beszerzője. A nyári sportesemények hatását mutatja az is, hogy a hagyományos készülékek forgalma is az elmúlt egy hónapban nőtt meg nagymértékben. Kevésbé érezhető ugyanakkor ez a növekedés az LCD-s televízióknál, ahol az Euronics tapasztalatai szerint nem nőtt jelentős mértékben az értékesítés. Ennek egyik fő oka az ár, hiszen 20-50 százalékos eltérés is lehet egy LCD-tévé és egy ugyanolyan méretű plazma árában. Ezen túlmenően a hazai műsorszórás minősége még nem nőtt fel ahhoz a technikai színvonalhoz, amelyet ezek a készülékek képviselnek - tette hozzá Kiss Zoltán.
Az LCD-s készülékek iránti egyre nagyobb kereslet akkor válik különösen szembeötlővé, ha összevetjük azzal, hogy a világon eladott tévék száma 2003 utolsó három hónapjához képest 12 százalékkal, 38,5 millióra csökkent az első negyedévben a felmérés szerint.
Várhatóan a következő években is dinamikusan fejlődik majd a folyadékkristályos kijelzők piaca. Az IDC piackutató cég előrejelzése szerint a növekedés fő hajtóereje az LCD-televíziók felfutó értékesítése lesz. Tizenöt százalékos átlagos éves növekedés mellett a 2003-as 24 milliárd dollárról 2007-re 42 milliárdosra nőhet a piac. Az LCD-s termékek iránti növekvő keresletre reagálva a legnagyobb gyártók jelentős összegeket fektetnek be folyadékkristályos kijelzők gyártására. A Sony, Samsung páros például mintegy kétmilliárd dolláros beruházással épít közös üzemet, amelyben a gyártás várhatóan 2005 második negyedévében indul majd el. A tervek szerint évente 60 ezer, elsősorban nagyképernyős televíziókhoz szánt folyadékkristályos képernyőt készítenek majd az új üzemben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.