Kiskereskedelmi és irodai ingatlanok fejlesztőit várja az egykori NDK híres vásárvárosa, Lipcse. A félmillió lakosú nagyváros vezetői abban reménykednek, hogy Szászország a közeljövőben páratlan fejlődésen megy keresztül, s ebből az ingatlanos vállalkozások is hasznot húznak. Optimizmusukat alátámasztja, hogy a közelmúltban a BMW és a Porsche is Lipcsét választotta, amikor a nyugat-német telephelyekről elköltöztettek bizonyos kapacitásokat illetve újakat kellett létesíteni. Ugyancsak jó esélyt látnak abban, hogy elnyerjék a 2012-es nyári olimpiai játékok rendezési jogát, s ha ez tényleg így lesz, akkor már az évtized második felében hatalmas építkezések indulhatnak.
Az ingatlanfejlesztők azonban egyelőre nem sietik el a dolgot, noha kétségtelen, hogy nagyobb érdeklődést mutatnak manapság, mint 1-2 évvel ezelőtt. Újabb nagy bérirodaházak építése egyelőre lassan halad, ugyanis a kihasználtsági mutató viszonylag alacsony, 77 százalékos, ami például Frankfurttól, de még Budapesttől is elmarad. Jelenleg 750 ezer négyzetméternyi irodaterület áll üresen, s az utóbbi két évben egyetlen bérleti szerződést sem kötöttek ötezer négyzetméternél nagyobb területre.
Lipcse belvárosában egy-két épületben már dömpingáron kínálták az irodákat, mindöszsze 1,99 eurót kellett fizetni havonta négyzetméterenként bérleti díjként. Természetesen hamar elfogytak a helyek, így, aki későn érkezett, továbbra is körülbelül 10 eurót fizet havonta négyzetméterenként.
Az intézményi befektetők nem nagyon sietnek Lipcsébe, pedig jöhetnének. Mivel kevés a megvásárolható, jó adottságú irodaház, más német városokhoz képest viszonylag magas, 8,5-9 százalékos hozamot is elérhetnének a külvárosban. A belső körzetekben 7-8 százalékos a hozam, ez sem rossz az országos átlagot figyelve. Szakértők szerint a vásárváros területén sok olyan ingatlan van, amely felújítható vagy helyén új irodaház vagy kiskereskedelmi egység, autószalon stb. építhető.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.