BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Budapest Airportot is megvenné a kínai HNA

Egy új nemzetközi, akár regionális légitársaság fontos részeként megőrizné a Malév márkanevet és a magyar nemzeti jelleget a kínai Hainan légitársaság (HNA), amely biztosan elindul a Malév privatizációs pályázatán. A HNA emellett beszállna a Budapest Airport Rt. magánosításába is - mondta tegnap a dél-kínai Hainan szigeten tartott sajtótájékoztatón Csen Feng, a HNA Group elnöke. A Malévre vonatkozó vásárlási szándékról azonban csak azután dönt, ha befejeződik a cég átvilágítása. Ez volt az első nyilvános alkalom, hogy a kínai vállalat megerősítette a Malév megvételére vonatkozó szándékát. Ha tényleg a Hainané lesz a Malév, akkor ez lesz az első olyan eset, amikor egy kínai légi cég külföldi vállalatba fektet.

A két cég alig egy hete üzemelteti közösen a Peking-Budapest közvetlen járatot, az első három hónapra szóló foglalások a terveket meghaladóan magas arányt hoztak, bár a tervekről nem közöltek részleteket.

A magyar utasok pekingi átszállással, Malév járatszámon eljuthatnak Sanghajba, Kantonba és Hainan szigetére is, amit Kína turistaparadicsomává akar fejleszteni a HNA és a helyi önkormányzat.

Az elnök szerint a negyedik legnagyobb kínai légitársaságot üzemeltető csoport tőkéje jelenleg megközelíti a négymilliárd jüant, és négy nagy kínai kereskedelmi bank segíti további terjeszkedésében. Hitelállománya körülbelül nyolcvanszázalékos, tőkeminősítése kiváló, a hongkongi tőzsdén jegyzett társaság évek óta minden évben több száz millió dollárt von be. A HNA csoportban több más kisebb légitársaság, szállodaláncok, utazási irodák, autókölcsönző cégek működnek.

Cseng nem nevezte meg azt, hogy mennyit költene a Malév átalakítására. Közölte viszont, hogy a Malév Fokker és a CRJ típusú gépeinek esetében változás lehetséges. A HNA csoport flottájának zöme - akárcsak a Malévé - Boeingekből áll. Vélhetően ezeket a gépeket visszaadnák a lízingcégnek, az ILFC vállalatnak.

Az ázsiai légitársaság európai kapunak tekinti Budapestet, a Ferihegyi repülőtéren egy közös cargobázist is létrehozna a Malévvel, emellett rendkívül érdekelt abban, hogy maga a repülőtér is bővüljön és korszerűbbé váljon. A BA Rt. privatizációjában részt venne, ha azt kiírná az ÁPV Rt., sőt nem zárta ki, hogy az egész magyarországi projektbe bevonna magyar vállalatokat is.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.