Öten az elővárosi vasúttenderen
Eddig öt nemzetközi járműgyártó pályázatát fogadta el a MÁV Rt. 30 elővárosi motorvonat megépítésére és karbantartására. Így a szeptember 15-ei határidőig a német Siemens, a kanadai Bombardier Transportation, a spanyol CAF, a japán Mitsui és a svájci Stadler adhatja be ajánlatát a magyar vasúttársaságnak. A magyar Ganz Transelektro Rt. alvállalkozóként vesz részt a pályázaton. A svájci Stadler a vasúti járművek karosszériájának gyártására tett ajánlatot, míg alvállalkozóként a magyar Ganz Transelektro Közlekedési Rt. szállítaná az elővárosi szerelvények villamos berendezéseit.
A MÁV Rt. előírásai szerint a tenderen részt vevő cégeknek legalább 20 milliárd forint éves árbevételt kell igazolniuk, és az elmúlt három év során legalább tizenöt, a mostani megrendeléshez hasonló motorvonatot kellett gyártaniuk A négyrészes, légkondicionált villamosított motorvonat a tervek szerint 120 kilométeres óránkénti sebességre alkalmas jármű lesz.
Mándoki Zoltán, a MÁV vezérigazgatója korábban lapunknak úgy nyilatkozott, hogy az első 30 elővárosi vonat megrendelése 2005 végére, 2006 elejére várható. A vonatok darabonként egymilliárd forintba kerülnek. A nemzeti vasúttársaság egyébként koncepciózus elővárosi vasútfejlesztési elképzeléssel állt elő az utóbbi időben. A három szakaszra bontott program első fázisa 2006-ig tartana; a részben kormányhatározatban is előírt cél az, hogy 11 elővárosi vonalon ütemes és zónázó menetrend alakuljon ki, 30-40 kilométeren belül félóránként, azon túl óránként közlekedő szerelvényekkel. (VG)


