Eddig öt nemzetközi járműgyártó pályázatát fogadta el a MÁV Rt. 30 elővárosi motorvonat megépítésére és karbantartására. Így a szeptember 15-ei határidőig a német Siemens, a kanadai Bombardier Transportation, a spanyol CAF, a japán Mitsui és a svájci Stadler adhatja be ajánlatát a magyar vasúttársaságnak. A magyar Ganz Transelektro Rt. alvállalkozóként vesz részt a pályázaton. A svájci Stadler a vasúti járművek karosszériájának gyártására tett ajánlatot, míg alvállalkozóként a magyar Ganz Transelektro Közlekedési Rt. szállítaná az elővárosi szerelvények villamos berendezéseit.
A MÁV Rt. előírásai szerint a tenderen részt vevő cégeknek legalább 20 milliárd forint éves árbevételt kell igazolniuk, és az elmúlt három év során legalább tizenöt, a mostani megrendeléshez hasonló motorvonatot kellett gyártaniuk A négyrészes, légkondicionált villamosított motorvonat a tervek szerint 120 kilométeres óránkénti sebességre alkalmas jármű lesz.
Mándoki Zoltán, a MÁV vezérigazgatója korábban lapunknak úgy nyilatkozott, hogy az első 30 elővárosi vonat megrendelése 2005 végére, 2006 elejére várható. A vonatok darabonként egymilliárd forintba kerülnek. A nemzeti vasúttársaság egyébként koncepciózus elővárosi vasútfejlesztési elképzeléssel állt elő az utóbbi időben. A három szakaszra bontott program első fázisa 2006-ig tartana; a részben kormányhatározatban is előírt cél az, hogy 11 elővárosi vonalon ütemes és zónázó menetrend alakuljon ki, 30-40 kilométeren belül félóránként, azon túl óránként közlekedő szerelvényekkel. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.