A brit WPP reklámcsoporté lett a Grey Global. Az angol társaság a francia Havas orra elől szerezte meg az utolsó nagy reklámcéget. A brit megavállalat 1,31 milliárd dollárt fizet a világ hetedik legnagyobb reklámügynökségeként számon tartott Greyért.
A tranzakcióval a WPP jelentősen erősödik, és a piacvezető Omnicom konszernnel közel azonos súlyra tesz szert. Magyarországon nem okoz különösebben komoly változást a nemzetközi tranzakció. Az érintettek közül a Grey magyar leánycégét, a Grey Worldwide Hungary Kft.-t 1990-ben alapították. Az ügynökség 2002-ben a negyedik legnagyobb reklámcég volt a hazai piacon, forgalma elérte a 14 milliárd forintot. A WPP közvetlenül nem képviselteti magát hazánkban. A társasághoz tartozó az Ogilvy & Mother és a Young & Rubicam magyarországi leányvállalata ugyanakkor meghatározó szereplője a piacnak.
A tranzakcióval a WPP megszerezte a Grey legértékesebb ügyfelét, a Procter & Gamble-t, amely a Grey 2003-as árbevételének több mint 10 százalékát eredményezte. A P&G költ a világon a legtöbbet hirdetésekre.
A WPP - Marint Sorrel vezetésével - folyamatosan nőtte ki magát a második számú reklámcéggé: először a Young and Rubicamet szerezte meg a társaság, majd az Ogilvy and Mothert vásárolták fel. A Grey Global pénteken értékelte az ajánlatokat, és ezután a WPP még javított korábbi ajánlatán. A Grey Globalt a szakértők a hirdetési szektor utolsó független cégének tekintik.
Az angol reklám- és marketingügynökség nemrég azt közölte, hogy 14,8 százalékkal emelkedett adózás előtti profitja az év első felében az előző esztendő hasonló időszakához képest. Előrejelzéseik szerint további emelkedést várnak 2005-ben és 2006-ban is. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.