Eddig jobbára csak a nyugati cégek termelésének kiszervezéséről hallhattunk, most azonban Oroszország legnagyobb autógyára, az AvtoVaz is hasonló lépést fontolgat. Az Interfax szerint a cég egyelőre a kiszemelt célországok - India, Irán, Pakisztán és Kuba - ajánlatait vizsgálja, és arról sincs még konkrét döntés, hogy pontosan melyik Lada-típusokat és mekkora volumen gyártását telepítenék át.
Az AvtoVaz a Szovjetunió összeomlása óta súlyos gondokkal küszködik, az orosz gazdasági válság idején a csőd szélére sodródott. Az elmúlt években így kénytelenek voltak új utakat keresni: 2001-ben a világelső General Motorsszal közös vegyesvállalatot alapítottak GM-AvtoVaz néven, főként Chevrolet terepjárók gyártására.
Később az orosz cég Ecuadorban, Egyiptomban és Uruguayban is összeszerelő üzemeket épített, ezek gyártási kapacitása azonban igen szerény. A tavaly mintegy 700 ezer kocsit átadó cég mindenesetre optimista: úgy számol, hogy az idén 264 ezer gépkocsit szerelnek össze külföldön, amely 60 százalékos éves növekedés egyetlen év alatt.
Magyarországon az 1990-es évek elején a Lada még tartotta a lépést a nyugati márkákkal. A cég az utóbbi években évi pár száz darabos forgalmat mondhatott magáénak, tavaly - 35 százalékkal meghaladva az előző évit - 438 autója talált gazdára. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.