BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szerződések ipari hulladékokról

Magyarországon is megkezdődhet az ipari hulladékok felhasználása a sztrádaberuházásoknál. Az M6-os autópálya építéséhez a Dunaferr csoporthoz tartozó Ferromark Kft., míg az M3-M35-ös sztráda építéséhez a tiszaújvárosi önkormányzat tulajdonában lévő Inveszt Rt. teremti elő ily módon a szükséges alapanyag jelentős részét. Az országos úthálózat fejlesztéséről szóló törvénybe tavaly év végén került be, hogy ha az építtető és a hulladékgazda előzetesen megállapodást tud kötni a másodlagos nyersanyag áráról, kötelezően előírható az ipari hulladék felhasználása az autópályák építésénél.

A Nemzeti Autópálya (NA) Rt. az M6-os építőjének kiválasztásánál az első pályázati fordulót követően versenyben maradt három jelentkezőt levélben arról tájékoztatta, hogy előnyben részesíti azt, aki az építkezés során a Dunaújvárosban található több millió köbméter kohósalakot használná fel az útalap építéséhez. Az M3-M35-ös sztráda építésének előkészítése kapcsán pedig kötelezően előírták a térségben fellelhető másodlagos nyersanyagok felhasználását.

A Ferromark Kft. 1990 óta foglalkozik a Dunaferrnél keletkező ipari melléktermékek hasznosításával, s a tervek szerint a cég mintegy 2,5 millió köbméter kohászati salakot értékesít majd

a közel 60 kilométeres sztrádaszakasz kivitelezését elnyerő cég(ek)nek. A szerződést csak azt követően lehet aláírni, hogy a kormány megköti a végleges megállapodást az autópálya-tenderen nyertes M6 Duna Autópálya Konzorciummal, ám a tárgyalások már előrehaladott állapotban vannak - közölte Kissné Bogó Julianna. A cég az NA Rt.-vel még júliusban előzetes megállapodást kötött arról, hogy köbméterenként 550 forintos áron garantálják a nyersanyagot a kivitelezőnek.

Hasonló a helyzet az M3- M35-ös autópálya Görbeháza utáni szakaszainak építése kapcsán is, ahol az NA Rt. a Tiszaújváros-Inveszt Rt.-vel kötött megállapodást a városban fellelhető ipari hulladékok átadásáról, köbméterenként 70 forintos garantált áron. A cég tulajdonában mintegy hárommillió köbméter ipari pernye van - mondta Szarka Gábor, az Inveszt Rt. illetékese. A kivitelezői pályázatot végül megnyerő Betonút Rt. ezek figyelembevételével írhatja majd alá a nyersanyag megvételére vonatkozó megállapodást.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.