Eladható minden, ami digitális
Az elektromos háztartási készülékek forgalma az idén várhatóan eléri a 250 milliárd forintot, ami 5 százalékos növekedést jelent a tavalyihoz képest - állapítja meg legfrissebb jelentésében a GfK Piackutató Intézet. A piacélénkülés elsősorban a szórakoztatóelektronikai készülékek iránti élénk keresletnek tudható be.
E készülékek piaca a tavalyi 21 százalék után az idén további 10 százalékkal bővülhet. Az átlagosnál nagyobb a forgalom mindenből, ami digitális. Különösen a DVD-lejátszó, illetve a hordozható CD-lejátszó piaca erősödött meg. Növekvő mennyiségi eladások mellett azonban az áreróziónak tulajdoníthatóan a következő két évben ez a piaci szegmens értékben már alig nő - mutat rá a GfK.
A másik nagy termékcsoport, a háztartási berendezések idei forgalmát a piackutató 83 milliárd forintra becsüli, ami nagyjából azonos az előző évivel. Ebben a szegmensben az elöltöltős mosógépek, mikrohullámú sütők, pára- és szagelszívók a legkeresettebbek. A kiskereskedelem koncentrációját jellemzi, hogy 1999-ben még 1300 boltban árusítottak elektromos háztartási készüléket. (VG)


