BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Élen áll az OMD és az Mmd

A médiaügynökségek közül az OMD, a BTL-esek között az Extreme, a PR-cégek vonatkozásában pedig az Mmd érte el a legjobb üzleti eredményt 2003-ban. A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (Maksz) által nemrég közzétett lista ugyanakkor az előző évekhez hasonlóan ezúttal sem tartalmazza a kreatív ügynökségek adatait.

Egri Gábor, a Maksz főtitkára ezzel kapcsolatban jelezte: számos tagügynökség egy-egy nemzetközi hálózathoz tartozik, így vonatkozik rá a Sarbanes- Oxley-törvény, amely korlátozza adatszolgáltatásukat, a kreatív társaságok ennek megfelelően nem szolgáltattak adatokat ezúttal sem. Tavaly egyébként senki nem közölt számokat. Jelentős növekedés nem történt az elmúlt évben a piacon - véli Egri Gábor. A kreatív ügynökségek árbevétele nominálértékben stagnált az elmúlt években, a tengerentúlon megfigyelhető növekedés hazánkban még várat magára - mondta a főtitkár. A médiaügynökségeknél ugyanakkor lassú, inflációt követő növekedés figyelhető meg, és ez a trend várhatóan folytatódik 2004-ben is.

A BTL-piacon tapasztalható a legerőteljesebb, tízszázalékos növekedés. Igaz, ebben nagy szerepe van, hogy időközben a Maksz második legtöbb tagot számláló szekciójává léptek elő a BTL-esek - magyarázta a növekedés lehetséges okait a főtitkár.

Növekedés jellemezte a Maksz PR tagozatát is az elmúlt évben. Az adatot szolgáltató hat ügynökség nettó árbevétele tavaly meghaladta az egymilliárd forintot, ami jelentős növekedést mutat az előző évi adatokhoz képest. A Maksz a hazai kommunikációs szakma 67 ügynökségét tömöríti. Magyarországon az éves szinten marketingkommunikációra költött összegek meghatározó hányadát a szövetség tagvállalatai kezelik. A Maksz a BTL és a PR-ügynökségek esetén a 2003-ban elért számviteli törvény szerinti nettó árbevételük alapján rangsorolt, a médiaügynökségeknél pedig a Mediagnózis 2003-as Adex által megadott listaáras ügynökségi költések alapján állította fel a sorrendet.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.