hír-adó
MMSZ-konferencia Siófokon
Október 20-21-én Siófokon tartja 14. konferenciáját a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ). Az idei esemény fő témája a marketing értékéről szól. Horváth Krisztina, az MMSZ elnöke elmondta: szeretnék bebizonyítani, hogy a marketing a legfontosabb hozzáadott érték, ami megtérül a cégeknek. A konferencián a szövetség szándékai szerint bemutatják továbbá, miképpen használhatják ki a vállalkozások a marketingben rejlő lehetőségeket. (VG)
A Környezetvédelmi Kiadó is megtévesztett
Megtéveszthette a fogyasztókat és a hirdetőket a Környezetvédelmi Kiadó, miután a Szép Lak című újság példányszámáról túlzó adatokat közölt - jelezte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa. A társaság a hamis adatokat a Média Ász című kiadványban és internetes oldalán tette közzé. A GVH ezúttal nem rótt ki pénzbüntetést, viszont eltiltotta a kiadót a jogsértő magatartás folytatásától. Legutóbb az Atzo Kiadóról és a Piac és Profit Kiadóról állapított meg hasonlókat a GVH. (VG)
GVH: új eljárás indul a Ringier-ügyben
A Fővárosi Bíróság (FB) szeptember végi ítéletének megfelelően új eljárást indít a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), hogy megállapítsa, szerezhet-e többségi tulajdont a svájci Ringier kiadó a Népszabadság Rt.-ben. Ismeretes: a GVH a még 2003. szeptember 25-én meghozott határozatával nem engedélyezte, hogy a Blikket, a Nemzeti Sportot, a Mai Napot és a Magyar Hírlapot is kiadó Ringier-csoporthoz tartozó Tabora irányítást szerezzen a Népszabadság felett, mondván, a vásárlás megvalósulásával gazdasági erőfölénybe került volna a Ringier. A kiadó ismét fellebbezett az ügyben. (VG)
Arcvonal az MTV-ben
Új katonai magazint indított el a hét végén a Magyar Televízió (MTV) egyes csatornája Arcvonal címmel. A műsor célja a fiatal korosztályok érdeklődésének felkeltése a katonai pálya iránt, mivel a honvédségnek a sorkatonaság novemberi megszüntetését követően az eddiginél is nagyobb szüksége lesz önként jelentkezőkre. Az MTV egyéves szerződést írt alá a a honvédelmi tárca tulajdonában lévő Zrínyi Kht.-val, s ennek értelmében a műsor havonta egy alkalommal jelentkezik szombat délutánonként, 25 perc időtartamban. A műsorokat saját gyártásban készítik el, költsége adásonként nagyjából egymillió forint. (VG)
Indiában indít hírcentrumot a Reuters
Az indiai Bangelore-ban indítja be eddigi legnagyobb adatgyűjtő központját a brit hírszolgáltató társaság. A Reuters teljes állományának tíz százalékát, mintegy ezerötszáz embert foglalkoztat majd a dél-indiai nagyvárosban. A cég jelzése szerint a munkatársak jelentős része technikai és adatkezelő szakember lesz, emellett pedig negyven újságíró is dolgozik majd a bangelore-i központ sajtórészlegénél. 2005 végén 1200-1500 alkalmazott fog a hírügynökség indiai részlegénél tevékenykedni. Az összesen 14 700 fős világcég 1866 óta van jelen Indiában. (VG)


