Hatalmas várakozás előzte meg M. Night Shyamalan rendező A falu című alkotását. A neve hallatán sokan A hatodik érzékhez hasonló sikert és megdöbbenést remélnek. Feleslegesen. Hiába építették a reklámkampányba, hogy ne mondjuk el senkinek a végét, hiába fordulatos, horrorra emlékeztető az előzetese, ne számítson senki eszeveszett rémületkeltésre. A falu ugyanis nem horror, hanem szép film a másikra való odafigyelésről, a vágyódásról, csalódásról, és arról, hogy nem mindent lehet szemmel látni, érzékelni.
A film gyönyörű szerelmi vallomást közvetít, de a történet nem csöpögős, nincs benne felesleges, erőltetett tempó, nincs benne sok-sok fordulat sem. Az indiai származású rendező mégis sikereket ért el a tengerentúlon, legalábbis ami a film látogatottsági mutatóit illeti. A falu már behozta a rá fordított mintegy 60 millió dollárt, a premier hetében több mint 50 millió dollárt költöttek az amerikaiak arra, hogy megtudják, mit és kit rejt a titokzatos erdő.
A történet tényleg meseszerű: adott Pennsylvaniában egy erdő közepén felépített, békés kis falu. Boldog és nyugodt hely első ránézésre, később azonban kiderül: a közösség elmenekült a civilizáció borzalmai elől. A bűnözés, a pénztől, a kábítószerektől függő társadalom fogalma hiányzik. Mégis van félelem, rettegés. Akkor mi lehet a gond? Mit ér az elzártság, a kis sziget, ha nincs meg benne az, amire mindenki vágyakozik? A harcban született nyugalom, ez a boldogság, amely - Müller Péter szavaival élve - hiányzik az életünkből. Vágyunk rá, amint a falu lakói is szeretnének boldogságban, nyugalomban élni. Valamiért mégsem sikerül?
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.