A világ "leginkább csodált", vagyis leghatékonyabban működő globális vállalatai tisztában vannak azzal: versenyképességük hoszszú távú hajtóereje munkatársaikban rejlik, ugyanis ők hajtják végre a vállalati stratégia célkitűzéseit. Ezt az amerikai Hay Group Incorporated (HG) kelet-közép-európai regionális igazgatója hangoztatta a magyarországi Amerikai Kereskedelmi Kamara minapi rendezvényén. Jos Bomers szerint "a világ leginkább csodált vállalatainál" a vezetők munkaidejük jelentős részét a tehetséges menedzserek folyamatos felkészítésére fordítják. Tisztában vannak a vállalatirányítás különböző szintjein dolgozó menedzserek képességeivel. Ügyelnek arra, hogy megfelelő emberek kerüljenek a megfelelő helyre. Ez azért fontos, mert a döntéseket is általában a megfelelő szinten kell meghozni. Az amerikai szakember szerint a globálisan működő, hatékony vállalatok kulcsfontosságú jellemzői többek között az innovációs képesség, a kiváló minőségű menedzsment, a hosszú távú befektetést megtestesítő érték, a közösség és a környezet iránt érzett társadalmi felelősség. Nem elhanyagolható az a képesség sem, hogy a tehetséges embereket vonzzák és megtartják, szilárd a pénzügyi helyzetük, a vállalati vagyonnal pedig okosan gazdálkodnak. A szakember kiemelte, hogy a hatékonysághoz a felső és középszintű vezetőkben tudatosítani kell a vállalati célkitűzéseket, és el kell várni tőlük, hogy hozzájáruljanak megvalósításukhoz. A vállalati stratégia megvalósításához szükséges funkciókat meg kell határozni, és a szervezetet ehhez kell igazítani. Meghatározandó az egyes munkakörök ellátásához szükséges beszámoltatási felelősség. A stratégia egyértelműsége azért is fontos, mert a legtöbb vállalatnál a célkitűzések megértése elhalványul, ahogy a felső vezetői szinttől lefelé haladunk. A "leginkább csodált vállalatok" egyértelművé teszik a felelősségi köröket s előmozdítva a csapatmunkát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.