A Hemus Air érdeklődik a Bulgaria Air iránt
A Hemus Air indulni fog az állami tulajdonú Bulgaria Air légitársaság privatizációs pályázatán. A magántulajdonban lévő Hemus Air jelentkezését egyrészt azzal indokolta, hogy szeretné, ha bolgár kézben maradhatna a nemzeti légitársaság. A kiírás szerint a pályázóknak legalább évi százmillió eurós, közvetlenül a repüléssel kapcsolatos bevételt kell fölmutatni. Kötelezettséget kell vállalniuk továbbá, hogy a Bulgaria Air mostani, 10,2 millió levás alaptőkéjét húszmillióval megtoldják. A nyolc repülőgéppel üzemelő nemzeti légitársaság tavaly 1,5 millió levás nyereséget ért el. (bnn)
Nagy kínai megrendelés az Airbusnak
Kína a következő néhány évben összesen 23 darab új Airbus repülőgépet vásárol az európai gyártótól, amelynek az egyik fő tulajdonosa a DaimlerChrysler. Ezzel az Airbus stabilizálhatja rendelésállományát. Az egymilliárd eurós üzletet Gerhard Schröder német kancellár pekingi tárgyalásai alatt írták alá. Más ázsiai országban is jól teljesít az európai konzorcium; a minap a szingapúri AirAsia nevű diszkont-légitársaság 5,2 milliárd dolláros megrendelést adott le, az indiai Air Deccan pedig három új gépre jelentette be igényét. (Bloomberg)
Bővülő szolgáltatások a mobilpiacon
Decembertől új funkcióval bővíti hívásértesítő szolgáltatását a T-Mobile Rt. A piacvezető mobilszolgáltatónál mostantól ténylegesen beazonosíthatóak lesznek a nem fogadott hívó felek az erről tájékoztató rövid szöveges üzenetben. Annak feladójaként ugyanis az elmulasztott hívást kezdeményező ügyfél száma és neve jelenik meg. A versenytárs Pannon GSM Rt. a feltöltőkártyák piacán jelent meg újdonsággal. A cég december elejétől árusítja a jelenleg elérhető legolcsóbb - 900 és 1800 forint értékű - kártyákat. (VG)
Sportterepjárót gyártana az UAZ
Terepjáró-összeszerelő üzem létesítéséről kötött megállapodást a dél-koreai Ssangyonggal az orosz acélgyártó óriás egyik részlege, az UAZ-gyárat is birtokló Szeversztal-Avto. Az üzem egy év múlva indulna. Kezdetben tízezer Rexton nevű modellt gyártanának, a későbbiekben 50 ezer darabra nőne a termelés. A beruházás költségeit a Szeversztal-Avto állja. Az autókat 25-30 ezer dollárért árulják majd. (VG)
Az online piacon várható jelentős élénkülés
Huszonöt százalékkal bővülhet az ideihez képest az online reklámköltés 2005-ben - derül ki az Universal McCann média- és kommunikációs ügynökség előrejelzéséből. A teljes reklámpiac globálisan hat százalékkal, 553 milliárd dollárra emelkedhet jövőre. A legnagyobb összeget, 280 milliárd dollárt az USA-ban költik el a hirdetők. A növekedésben a legnagyobb szerepet az autó- és gyógyszeripar játszhatja. Magyarországon az idén 50-60 százalékos bővülést várnak az online reklámpiacon, míg a teljes hirdetési szektor 8-9 százalékkal bővülhet. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.