Magyarországon még nem terjedt el az online oktatás. Leginkább a felnőtt- és a másoddiplomás képzésben van jövője a tanulás ezen új útjának, ami azért népszerű, mert a hallgatók munka mellett tanulnak, így nincs idejük órákra járni.
Az online tanulással kapcsolatban leggyakrabban felhozott ellenérv, hogy személytelen, és elvész az interakció lehetősége. Pintér Róbert, az Információs Társadalom- és Trendkutató Központ kutatója elismeri, hogy a személyes találkozások ritkábbak, ha nem is tűnnek el teljesen, viszont a tanár-diák kapcsolat bensőségesebb lehet, hiszen nagyobb eséllyel alakulhat ki egy személyre szabott interakció. A módszer további előnye, hogy a diák saját ütemének megfelelően haladhat, többször visszatérhet bizonyos részekre, alaposabban utánaolvashat egy-egy témának. Az online tanulás legnagyobb előnye azonban kétségtelenül a rugalmassága: mindenki akkor és ott tanulhat, ahol akar és amikor ideje van rá, sőt az iskolába utazás költsége és ideje is megspórolható. Ez különösen a vidékről bejáró levelező hallgatók számára jelenthet igazi előnyt - fogalmaz a kutató.
Az általános és középiskolákban - összetett funkciórendszerük miatt - csekély, de nem elhanyagolható az online tanulás szerepe, ez a módszer mégis a felsőoktatásban, a posztgraduális és a felnőttképzésben van jelen. Itt ugyanis a vegyes képzési struktúrák a leghatékonyabbak, amelyek jól elegyítik a hagyományos képzést (konzultációkkal, találkozókkal, személyes vizsgákkal) és az online módszer rugalmasságból fakadó előnyöket. Ez egyébként a nemzetközi trendekhez is közel álló kombináció, hiszen ezek az irányzatok még mindig az online segédanyagok és a hagyományos oktatás együttes alkalmazását részesítik előnyben - állítja Pintér Róbert. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.