„Szerencsések voltunk, mivel volt időnk beleszokni a növekedésbe” – mondta Pécskövi Tibor, a Márka Üdítőgyártó Kft. ügyvezető igazgatója a Kávészünet legújabb adásában. Az MBH Bank közreműködésével megvalósuló, szombatonként megjelenő műsorunkban a hazai kkv-szektor meghatározó szereplőivel beszélhetünk.
A Pécskövi testvéreknek kitartó munkával sikerült újjáéleszteniük a legendás Márka üdítőitalt, amely a rendszerváltás előtt Magyarország egyik legkedveltebb italmárkája volt. Egy nagyon pici, 7 fős csapattal vágtak bele a vállalkozásukba, ami egybeesett a 2008–2009-es gazdasági válság időszakával. Ennek ellenére egymásután vették az akadályokat.
Ez olyan sikeresen történt, hogy évről évre nőttünk. 2011-ben még 5-5,5 millió palackkal dolgoztunk, ma már 200 millió darab körül van az éves eladásunk
– mondta Pécskövi Tibor, hozzátéve, 5 év alatt jutottak el oda, hogy olyan volument sikerült elérniük, amit már a bértöltő partnereik nem tudtak teljesíteni. Ezért úgy döntöttek, hogy saját gyártásba kezdenek, így Felsőlajosra esett a választásuk, ahol felépítették az üzemüket. Ám nem volt zökkenőmentes a cég életében ez a lépcsőfok.
Egyszerűen semmi nem akart összejönni, az egy borzalmasan nehéz időszak volt. Megmondom őszintén, nem tudom, hogy tudtunk rajta átlendülni
– emlékezett vissza Pécskövi Tibor. Amennyire azonban nehézkes volt az indulás, olyan gyorsan lőttek ki az azt követő évben, 2018 nyarán már megrendelték a következő gyártósort.
Az ügyvezető szerint a 2018–2019-es időszak volt az aranykor, a gazdasági környezet is segítségükre volt abban az időben.
Ez viszont nem mondható el 2020 óta. Hogy az elmúlt években is talpon tudtak maradni, az a humánerőnek köszönhető Pécskövi Tibor szerint. Azt vallja, hogy a munka nem feltétlen csak a pénzről szól, legalább olyan fontos az elhivatottság, hogy az ember élvezze, amit csinál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.