A német Volkswagen olcsó, nagy befogadóképességű személyautó gyártására készül, amely felveheti a versenyt a Dacia Logannal a fejlődő országok piacain - írta az Automotive News Europe. A lap szerint azért 3-K a program neve, mert a wolfsburgi cég háromezer euróban határozta meg egy autó gyártási költségét. Miután Nyugat-Európában a kiskereskedelmi ár általában a gyártási költség 2,5-szerese, a kocsi belépő ára várhatóan 7,5 ezer euró lehet.
Ha a Volkswagen csoport igazgatótanácsa támogatja a programot, a 3-K Kínában mutatkozik be 2008-ban. Az egyéb potenciális piacok között van Brazília, India, Malajzia és Mexikó. Az autóipari szaklap értesülése szerint az új Volkswagen a Logannál valamivel nagyobb, négyajtós, nagy csomagtartóval ellátott szedán lesz. A fejlődő országokban ugyanis az első (új) autójukat megvásárlók inkább az ilyen kocsikat keresik, mint a nyugaton divatos kifinomult miniket.
Arndt Ellinghorst, a frankfurti elemzőcég, a Dresdner Kleinwort Wasserstein vezetője ugyanakkor rámutat: bár a Logan középtávon akár 10-15 százalékkal is bővítheti a Renault bevételeit, a profitot csak 3 százalékkal növelheti az olcsó modellcsalád. A Renault/Dacia Logan értékesítése egyébként épp mostanság kezdődik Nyugat-Európában, ahol a Renault az idén 15 ezer darab eladását tervezi a Romániában készülő kocsiból.
A Renault a Pitestiben gyártott járműveket a Dunán szállítja majd Németországba, a Bulgária-Románia-Szerbia háromszögben ugyanis gyakori, hogy a kamionokon, illetve a vasúti szerelvényeken szállított új autóknak nyoma vész - tudósít a Financial Times Deutschland német üzleti-gazdasági napilap A 200 járművet befogadó uszályok ugyan a nyolc autót szállító kamionoknál huszonnégy órával tovább, öt napig utaznak majd, ám a fuvar is kevesebbe kerül. A vasúti szállításhoz képest még időveszteség sincsen, hiszen az utat igencsak megnyújtja, hogy a szerelvények négy állami vasúttársaság "kezén" is átmennek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.